in

Keskustelu Qatarin MM-kisojen boikotoinnista kiihtyy, lapsia houkutellaan urheilun pariin satuhahmoilla

"Khalifa Stadium" by Nick_Leonard is licensed under CC BY-NC-SA 2.0


Boikottikeskustelu Qatarin MM-kisojen ympärillä kiihtyy

Jalkapallon miesten MM-kisojen järjestäminen Qatarissa saa osakseen entistä laajempaa kritiikkiä. Karsintojen alla muun muassa Norjan, Saksan ja Hollannin joukkueet ovat nostaneet kisojen isäntämaan ihmisoikeustilanteen ja rakennustöissä kuolleiden ihmisten määrän.

Hollannissa peräti 66 prosenttia kansasta on sitä mieltä, että maan pitäisi boikotoida jalkapallon MM-kisoja. The Guardian -lehti taas nostaa esimerkiksi norjalaisseura Tromsø IL:n, joka kannustaa boikotoimaan kisoja.


Lapset mukaan peliin suosikkihahmojen avulla

UEFA:n 5-8-vuotiaille tytöille suunnattu Playmakers-ohjelma rantautuu Suomeen 48 seuraan. Ohjelma on kehitetty yhdessä Disneyn kanssa, ja harjoitukset on rakennettu tarinankerronnan keinoin Frozen- ja Ihmeperhe-seikkailujen ympärille. Ohjelmalla tuetaan myös naisten valmentajuutta.

Atlantin toisella puolella NHL-joukkue New York Islanders ja tv-kanava Nickelodeon tuottavat playoffsien aikaan sisältöjä koko perheelle. Tarkoituksena on viihdyttää pudotuspelien aikana koko perhettä tuomalla jääkiekkomaailmaan mukaan Nickelodeonin suosikkihahmoja, kuten Paavo Pesusieni.


Pohjola ja Jääkiekkoliitto tarjoavat penkkiurheiluvakuutuksen

Vakuutusyhtiö Pohjola julkisti 1.4. jääkiekkofaneille suunnatun penkkiurheiluvakuutuksen:


Bottas Pelicansin yhdeksi pääomistajaksi

F1-kuski Valtteri Bottas hankki merkittävän omistusosuuden Lahden Pelicansista. Osakekauppojen myötä Bottaksesta tulee seuran kolmanneksi suurin omistaja.


Jalkapallolla huomiota ilmanlaadulle

Jalkapallon miesten alle 21-vuotiaiden euroopanmestaruuskilpailujen ympäristöteema on ”Clean air, better game”. Sillä halutaan herätellä fanit pohtimaan ilmanlaadun merkitystä ja tekemään ympäristötekoja.

”Jalkapallolla voi olla tärkeä rooli ilmansaasteiden todellisen ja akuutin uhkan tietoisuuden kasvattamisessa”, kertoo UEFA:n puheenjohtaja Alexander Čeferin. 


Viikon brändiuudistukset

Inter Milanin tuore ilme herätti ihastelua mutta myös keskustelua siitä, kuinka paljon klassikot saavat fanien mielestä muuttua. Seura on avannut uuden brändin syntyä ja filosofiaa myös sivuillaan.

Uuden visuaalisen ilmeensä julkisti myös neljännesvuosisadan mittaista taivaltaan juhliva FC Lahti


Stadioneilla tapahtuu

Real Madrid aikoo rakentaa kotistadionilleen kasinon. Vuonna 2022 valmistuvalla stadionilla fanit voivat yhdistää vedonlyönnin ja urheilun seuraamisen paikan päällä, kertoo Front Office Sports.

Torontossa areena taas tuodaan digitaalisena fanien luokse. NHL-seura Toronto Maple Leafsin ja NBA-seura Toronto Raptorsin digitaalisilla areenoilla fanit voivat chattailla keskenään, osallistua tietovisoihin, ostaa hyväntekeväisyystuotteita ja niin edelleen. Tavoitteena on tuoda pelin tunnelma ja mahdollisuus fanien keskeiseen kanssakäymiseen digitaalisesti niille, jotka eivät pääse paikan päälle.

Lue myös: Näin stadionit ja kumppanit panostavat yleisön aktivontiin


F-liiga nostaa esiin seurojen kumppaneita

Salibandyn F-liiga käynnistää videosarjan, jolla esitellään seurojen yhteistyökumppaneita. Uusia videoita julkaistaan kerran viikossa, ensimmäisellä videolla kurkistetaan Classicin ja Stadiumin yhteistyöhön.


Viikon video: Kenellä on oikeus nauttia pyöräilystä?

Shimanon All bodies on bikes -kampanjalla halutaan laajentaa ihmisten käsitystä siitä, millaiset ihmiset ajavat pyörällä. 

Digitaalisuus, sosiaalinen media ja pop-up – näin urheilustadionit ja kumppanit panostavat yleisön aktivointiin

PostNord on noussut Susijengin kanssa koko kansan tietoisuuteen