in

Sinivalkoinen päivä 12.6., sometähden ja nyrkkeilylegendan näytösottelu tuotti satoja miljoonia

Kuva: Palloliitto


Sinivalkoinen päivä 12.6.

Tänään perjantaina 11.6. käynnistyvät jalkapallon miesten EM-kisat ovat nostattaneet Suomessa ennennäkemättömän futishuuman. Palloliitto on käynnistänyt Sinivalkoinen päivä -kampanjan, jossa kannustetaan kaikkia pukeutumaan sinivalkoiseen lauantaina 12.6., kun Suomi kohtaa avausottelussaan Tanskan.


Ranskalaiset ihastuivat Huuhkajien pelipaitoihin

Huuhkajien sinivalkoiset pelipaidat ovat herättäneet ihastusta tyylitietoisissa Ranskalaisissa, jotka Twitterissä kiittävät tyylikkäitä peliasuja.


Olemme käynnistäneet jalkapallon EM -valvojaiset, joissa seurataan kisojen kiinnostavimpia markkinointilähtöjä koko kisojen ajan. 


HIFK:n matkaa seurataan syksyllä MTV:llä

Paluu Nordikselle -dokumenttisarjassa seurataan HIFK:n valmistautumista jääkiekon liigakauteen 2021-2022. Dokumenttia kuvataan kesällä, ja sarja huipentuu syksyllä HIFK:n ensimmäiseen kotiotteluun.

”HIFK:n päivittäiseen elämään liittyy mystiikkaa: ihmisiä ja tarinoita. Me haluamme avata ovemme ja antaa ihmisille mahdollisuuden kurkistaa joukkueen arkeen ja niihin arvoihin, joiden mukaan me elämme ja teemme töitä päivittäin”, kertoo päävalmentaja Ville Peltonen.


Mayweather ja YouTube-tähti nettosivat miljoonia näytösottelusta

Nyrkkeilylegenda Floyd Mayweather ja somevideotähti Logan Paul ottivat viime viikonloppuna yhteen näytösottelussa. Tapahtuman urheilullista luonnetta, esimerkiksi sitä että tapahtumassa ei ollut tuomaria eli näin ollen ei voittajaakaan, kritisoitiin aiheesta, mutta PR- ja rahantekotempauksena ottelu oli keräsi myös kehuja: arvioiden mukaan toisen kerran ammattilaisena otellut Paul nettosi ottelusta noin 20 miljoonaa euroa ja Mayweather yli sata miljoonaa euroa.


Paavo Nurmi Gameseille jättitappiot

Vaikka kuluneen viikon alussa mitelty Paavo Nurmi Games oli urheilullisesti erittäin kovatasoinen, teki tapahtuma noin 300 000 euron tappiot koronan takia. Yksin urheilijoiden koronatesteihin kului reilun miljoonan euron budjetista yli 100 000 euroa, kertoo Iltalehti.


Krakenin maskotin monipuolinen tehtävänkuva

Yhdysvaltain taalajäillä asiat tehdään aina isosti. Seattle Kraken rekrytoi parhaillaan itselleen Manager of Mascot Experiencea, jonka tehtävänkuvaan kuuluu maskottipuvussa luistelemisen lisäksi huima määrä muita tehtäviä markkinointitempausten suunnittelusta raportointiin ja sisällöntuotantoon. Lisäksi hakijalta toivotaan muun muassa kykyä heittää voltti luistimilla, kokemusta valjaskiipeilystä ja ilma-akrobatiasta, ajotaitoja mönkijällä, monipuolista kielitaitoa sekä kykyä editoida videoita.

Krakenin maskottilanseerausta on spekuloitu jo pitkään. Joukkue on kertonut, että tavoitteena on luoda maskotti, josta tulee yhtä suuri sensaatio ja oma kaupallistettava brändinsä kuin Philadelphia Flyersin rakastetusta Grittystä. Se, kuinka myyttisestä merihirviöstä tehdään sekä vaikuttava että valloittava maskotti, jää nähtäväksi.


Unseen Heroes haluaa kiinnittää huomiota lasten liikuntaan

Suomen Olympiakomitean ja Vepsäläisen Unseen Heroes -kampanja haluaa kiinnittää huomiota lasten liikuntaan. Vaikka mediassa fokus onkin olympialaisissa, halutaan kampanjalla muistuttaa, että myös tavallisella liikunnalla on merkitystä.

Vepsäläinen tuo myyntiin erän Aalto-jakkaroita, joiden myyntituotto lahjoitetaan lasten harrastustoimintaan Lasten Liike -ohjelman kautta.


Yliopistourheilijat pääsevät vihdoin kaupallistamaan itseään

Somejulkaisualusta Opendorse ja somepalvelu Twitter ovat käynnistäneet hankkeen, jolla halutaan tarjota yliopistoa käyville urheilijoille keinoja kaupallistaa sosiaalisen median profiilejaan ja etsiä yrityskumppaneita digitaalisesti, kertoo Sportspro Media.

Yhdysvalloissa on jo pitkään käyty keskustelua siitä, kuinka yliopistoa käyvät urheilijat voisivat kaupallistaa omaa näkyvyyttään ja tienata rahaa jo opiskeluvuosiensa aikana. Perinteisesti yliopistourheilijat eivät ole saaneet hyödyntää nimeään ja näköisyyttään kaupallisesti laisinkaan opsikeluaikanaan. Tänä vuonna kritisoitua lainsäädäntöä on alettu purkaa useammassakin osavaltiossa.


Viikon video: Bradyn ja Gronkin välisestä ystävyydestä

Yhdysvalloissa vietettiin tällä viikolla kansallista bestispäivää. Sen kunniaksi joukkuetoverit ja ystävät Tom Brady ja Rob Gronkowski testaavat tietonsa toisistaan Tampa Bay Buccaneersin videolla.

Suuren urheilujuhlan tuntua: Jalkapallon EM -valvojaiset

Onko urheilija-aktivismi vain somessa huutelua vai aito mahdollisuus vaikuttaa? Nyt urheilijoita kannustetaan ottamaan kantaa