Viime vuoden parhaat kotimaiset sponsorointi- ja tapahtumamarkkinointityöt palkittiin eilen SPOT Awardseissa.
Asiantuntijaraati palkitsi töitä seitsemässä kategoriassa, minkä lisäksi myös yleisö sai äänestää omaa suosikkiaan sponsoroinnin ja tapahtumien puolelta.
Vuoden sponsorointitekona ja myös yleisön sponsorointisuosikkina palkittiin ”Ari Huusela ja STARK matkalla maailman ympäri”, joka pääsee myös edustamaan Suomen European Sponsorship Awardseihin. Vuoden urheilusponsorointina palkittiin Polarin ja Valtteri Bottaksen yhteistyö, vuoden oikeuksien omistajana Subway Kansallinen Liiga ja vuoden sponsorina Susijengin kanssa yhteistyötä tekevä PostNord.
Urheilu näkyi vahvasti myös tapahtumien ja kulttuurin puolella poikkeusvuoden palkintogaalassa: vuoden tapahtumaksi valittiin Unelmien MM-kisat ja vuoden kulttuurisponsoroinniksi Urheilumuseon ja Bille Beinon yhteistyö. Yleisö taas äänesti vuoden tapahtumaksi vuoden 2020 Urheilugaalan.
Tuomaristossa istunut 10.fi:n Riku Saari kehuu kilpailun korkeaa tasoa.
”Kokonaisuutena katsoen Suomessa tehtiin viime vuonna erittäin hienoja sponsorointikokonaisuuksia. Kantavana teemana vastuulliset teot olivat näkyvästi esillä ja korostuvat varmasti myös jatkossa.”
Kaikki SPOT Awards 2021 -voittajat:
Vuoden sponsorointiteko:
Ari Huusela ja STARK matkalla maailman ympäri
Vuoden urheilusponsorointi:
Knowledge is Progress – Polarin ja Valtteri Bottaksen brändiyhteistyö
Vuoden kulttuurisponsorointi:
Urheilumuseo X BilleBeino
Vuoden vastuullisuuskampanja:
Nordea: We grow startups
Vuoden sponsoroinnin kohde / oikeuksien omistaja:
Subway Kansallinen Liiga – Pelin nimi on jalkapallo
Vuoden sponsori:
PostNordin ja Suomen koripalloliiton yhteistyö
Vuoden tapahtuma
Atria Wilhelm -Unelmien MM-kisat
Yleisön suosikki, vuoden sponsorointinosto
Ari Huusela ja STARK matkalla mailman ympäri
Yleisön suosikki, vuoden tapahtuma
Urheilugaala 2020