in

Spotify ja FC Barcelona haluavat tuoda urheilun ja viihteen lähemmäs toisiaan


Spotifysta FC Barcelonan suurkumppani

Musiikin suoratoistopalvelu Spotify on jalkapalloseura FC Barcelonan uusi pääyhteistyökumppani. Seuraavat neljä kautta Spotifyn logo nähdään Barcan naisten ja miesten pelipaidoissa, ja Camp Nou -stadion nimetään Spotify Camp Nouksi.

Yhteistyö vahvistaa suurseuran asemaa viihdebisneksessä. Tarkoituksena on tuoda entistä enemmän musiikkia urheilukontekstiin ja tarjota näkyvyyttä musiikki- ja viihdemaailman tähdille Barçan kautta.

”Kumppanuus auttaa meitä tuomaan seuran lähemmäksi fanejaan ja saa heidät tuntemaan olevansa osa perhettämme entistä vahvemmin ainutlaatuisten, jalkapalloa ja viihdettä yhdistävien elämysten kautta. Näin voimme olla yhteydessä uusiin yleisöihin ympäri maailmaa”, kertoo seuran presidentti Joan Laporta tiedotteessa.

Lue myös: Mitä suomalaiset voivat oppia FC Barcelonalta?


Korvakarkkeja Tysonilta – kannabiksen kera

Nyrkkeilytähti Mike Tyson muistetaan erityisesti ottelusta, jossa hän puri vastustajansa Evander Holyfieldin korvasta palasen pois. Nyt Tyson on tullut mukaan vauhdilla kasvavaan syötävien kannabistuotteiden bisnekseen. Mike Bites -nimiset kannabismakeiset ovat muodoltaan tietenkin korvia, joista on puraistu palanen pois.


Mielen hyvinvointia koko seuralle

Jalkapalloseura FC Inter Turku ja mielenterveysseura MIELI ry käynnistävät yhteistyön, jolla halutaan tukea koko organisaation mielenterveyttä. Kyseessä on tiettävästi ensimmäinen suomalainen jalkapalloseura, joka ryhtyy suunnitelmallisesti edistämään mielen asioita yhteisössään.

Nuori mieli urheilussa -hankkeella tuetaan ja vahvistetaan urheilun parissa toimivien valmentajien ja taustahenkilöiden osaamista ja mahdollisuuksia tukea nuorten urheilijoiden mielenterveyden kehitystä.


Etteplan panostaa nuoriin yleisurheilulupauksiin

Teknologiayhtiö Etteplan ja Suomen Urheiluliitto ovat solmineet yhteistyön, jonka keskiössä on nuorten urheiIijoiden kehityksen mahdollistaminen ja yrityksen henkilöstön hyvinvoinnin ja liikunnan tukeminen. Yhteistyön kummiurheilijana toimii tekniikan ylioppilas ja 400 metrin aitojen Suomen mestari Nea Mattila.

”Oli todella iloinen asia, että Etteplan etsi tähän yhteistyöhön teknistä alaa opiskelevaa nuorta yleisurheilijaa. Henkisesti yhteistyö tarkoittaa minulle valtavaa tukea myös yleisurheilu-urani jälkeiseen ammatillisen urani mahdollisuuksiin. Tämä on juuri se hetki, jolloin urheilijana tarvitsen eniten tukea urallani siirtyessäni aikuisten arvokisoihin”, Mattila sanoo tiedotteessa.


Informaatiosota kiihtyy myös urheilussa

Venäjän hyökkäys Ukrainaan näkyy ja kuuluu myös urheilussa. Venäläiset KHL-liigaa pelaavat seurat on valjastettu Putinin sodan tukijoiksi velvoittamalla niitä jakamaan sotaan liittyviä viestejä halleilla ja tapahtumissa, kertoo Iltalehti.


Tubettajien lätkämatsi veti yleisöä

Suomalaisten suosittujen tubettajien haasteottelu veti Gatorade Centerin täyteen väkeä. Roni Backin ja muiden sometähtien ottelua oli seuraamassa yli 7880 henkeä, kun TPS:n kuluvan kauden yleisökeskiarvo samaisella areenalla on ollut noin 4 000.


Viikon video: Heikki Sorsan elämä ja teot

Veikkauksen asiakaslehti X:n dokumenttielokuvassa luodataan lumilautailija Heikki Sorsan vauhdikasta uraa.





Haluatko saada urheilumarkkinoinnin uutiset suoraan sähköpostiisi? Tilaa Kympin uutiskirje!

Manchester City vie areenansa metaversumiin

Sponsorointi ja urheilumarkkinointi 2022: Brändinrakennus tärkeintä markkinoijille, fanit suhtautuvat positiivisesti urheilijoiden kaupallisiin yhteistöihin