Super Bowlin mainossirkus kiihtyy, Toyota tuo talviurheilun mainoskatkolle
Viikonloppuna pelattavan Super Bowlin keskeistä antia ovat jefumittelön rinnalla tietenkin mainokset. Tänä vuonna valtaosassa mainoksista nähdään viihdemaailmasta tuttuja tähtiä, eritoten hittisarjojen näyttelijöitä. Urheilijoita mainosvideoissa on tänä vuonna silmiinpistävän vähän.
Vastavirtaan kulkee Toyota, jonka Super Bowl -mainoksessa mennään talviurheilutunnelmissa. Koskettava filmi kertoo 14 paralympiamitalia voittaneiden veljesten tarinan. Lieneekö hiihtovideo ollut alun perin tarkoitus esittää Pekingin olympialaisten yhteydessä mutta siirretty poliittisesti vähemmän arkaluontoiseen kontekstiin?
Myös Ilta-Sanomissa on pohdittu, miksi suuret sponsorit ovat olleet niin vaiti olympialaisten aikana.
Super Bowl -mainoskoosteita löytyy esimerkiksi Adweekin sivuilta.
Topi the Dog kiekkotunnelmissa
Vuoden tamperelaiseksikin valittu saksanpaimenkoira Topi pääsi vierailemaan uudella Nokia Areenalla Ilveksen vieraana. Topi the Dogilla on Instagramissa yli 170 000 seuraajaa.
Bob the Robot teki naisleijonille uudet edustuskuvat
Suomen naisten ja miesten jääkiekkojoukkueiden erilaiset edustuskuvat herättivät paljon hämmästelyä. Miesten pelaajakortit oli käsitelty ja koristeltu huolella, kun naisten korteissa oli vain kuvat.
Leijonein viestintäjohtajan Henna Malmbergin mukaan kyseessä oli inhimillinen erehdys. ”Henkilö, joka laittoi ensimmäiset kuvat, hänellä ei ollut käytettävissään pelaajakortteja, joten päätimme panna kaikki naisten kuvat yhteneväisellä ilmeellä”, hän kertoi IS:lle.
Somessa selityksiin ei tyydytty. Mainostoimisto Bob the Robot tarttui tilaisuuteen ja teki pelaajille uudet kortit, kertoo MarkkinointiUutiset.
Lue myös: Viisi vinkkiä yhdenvertaiseen urheiluviestintään
Naomi Osaka tähdittää Beatsin kampanjaa
Kuulokebrändi Beatsin uudessa Move How You Want -kampanjassa nähdään liuta kuuluisuuksia. Urheilijoista mukaan on päässyt tennistähti Naomi Osaka.
Spotify solmi 280 miljoonan paitadiilin FC Barcelonan kanssa
Ruotsalainen suoratoistopalvelu Spotify nähdään ensi kaudesta alkaen jalkapalloseura FC Barcelonan paidoissa. SportsPro Median mukaan kolmivuotisen sopimuksen hintalappu on 280 miljoonaa euroa. Spotifystä tulee myös uudistuvan Camp Nou -stadionin historian ensimmäinen nimisponsori.
Red Bullin F1-talli uuden nimisponsorin Oraclesta
F1-talli Red Bullin uusi nimisponsori on ohjelmistoyhtiö Oracle. 500 miljoonan dollarin diili on yksi urheiluhistorian suurimpia, kertoo uutistoimisto AP.
Bottaksesta kellobrändin Minister of Motorsport
Sarpaneva Watches toivotti tervetulleeksi uuden “Minister of motorsportinsa” Valtteri Bottaksen.
Liverpool tukee pienyrityksiä sponsorinsa kanssa
Jalkapalloseura FC Liverpool ja sen tuore sponsori Vista tuovat pienyrityksiä esille seuran sosiaalisessa mediassa ja stadionilla tapahtuvilla aktivoinneilla. Ideana on auttaa koronapandemiassa kärsineitä paikallisia yrityksiä löytämään uusia asiakkaita ja tarjota markkinointiapua, kertoo SportsPro Media.
Frölunda joutui logokohun keskelle
Jääkiekkoseura Frölunda yritti korvata vanhan intiaanilogonsa uudella, mutta joutui vain ojasta allikkoon. Vahvan graafinen uusi logo toi monelle mieleen kansallissosialismin, ja siitä luovuttiinkin samoin tein, Iltalehti kertoo.