in

UEFA kannustaa ilmastotoimiin, urheilijoilla kaupallista vientiä myös eläkepäivillä

Kuvakaappaukset Euroopan komission, Niken ja Kaisa Mäkäräisen Instagram-tileiltä


#EveryTrickCounts kehottaa jalkapallofaneja ilmastotoimiin

Euroopan komission ja UEFAn uusi kampanja kannustaa kaikkia jalkapallofaneja ilmastotekoihin. Videolla nähdään sekä eläköityneitä jalkapallolegendoja Gianluigi Buffonin ja Luís Figon tapaan kuin Delphine ja Estelle Cascarinon kaltaisia tämän hetken tähtiä.

#EveryTrickCounts-kampanja käynnistyy COP26-ilmastokokouksen alla. 

“Jalkapallo tuo maanosan ja planeetan yhteen. Jotta voimme jatkossakin nauttia suosikkipelistämme, meidän täytyy voittaa taistelu ilmastonmuutosta vastaan yhtenä joukkueena. Olen iloinen, että UEFA ja Euroopan Komissio käynnistätävt kampanjan ilmastotavoitteiden saavuttamiseksi”, kertoo Frans Timmermans, Euroopan komission varapresidentti.


Tutkimus: Yleisö janoaa lisää naisten jalkapalloa

88 % urheiluyleisöstä toivoo näkevänsä lisää naisten jalkapalloa, kertoo tuore kansainvälinen tutkimus. Wassermanin teettämän kyselytutkimuksen perusteella naisten jalkapallolla on paitsi potentiaalia sponsorien parissa myös aktivoiva vaikutus: naiset, jotka seuraavat naisten jalkapalloa, innostuvat usein myös pelaamaan sitä.


Mäkäräinen tienaa mukavasti eläkepäivillään

Ampumahiihtäjä Kaisa Mäkäräinen on tienannut hyvin myös urheilu-uransa jälkeen. Töitä  on riittänyt niin televisiossa kuin sosiaalisen median yhteistöiden parissa. Iltalehden mukaan Mäkäräisen KM Nordic -yrityksen ensimmäisen tilikauden viivan alle jäänyt tulos on sata tuhatta euroa.


Norrisin vauhdikkaampi koulukyyti

F1-kuljettaja Lando Norris ja Hilton-hotelliketju järjestivät tempauksen, jossa onnekas koululainen sai kyydin kouluun bussin sijasta hieman prameammalla autolla.


Raducanun sponsorilista kasvaa, muotitalo pulitti kumppanuudesta miljoonia 

Sponsorit taistelevat nuoresta brittiläisestä Emma Raducanusta. Tennistähden tuorein kumppani on muotitalo Dior, jonka arvioidaan maksavan Raducanulle kumppanuudesta noin 2,3 miljoonaa euroa.



Nike korostaa leikkiä

Niken uusimman mainosvideon tähtenä nähdään 13-vuotias ammattilaisskeittari Sky Brown kavereidensa kanssa. Video on osa keväällä alkanutta Play New -kampanjaa, jolla brändi haluaa kannustaa nuoria olemaan aktiivisia ja tekemään monia asioita, oli se sitten Brownin tapaan skeittausta, surffausta tai TikTokissa tanssimista.


Polar ja Urheilumuseo yhteistyöhön

Suomalainen urheiluteknologia saa oman näyttelynsä, kun Polar ja Urheilumuseo aloittavat yhteistyön. Teknologia-aiheinen vaihtuva näyttely avautuu Urheilumuseossa tammikuussa 2022.



FIFA valjasti palloilijat ja julkkikset pelin sanansaattajiksi

FIFA 22 -konsolipelin komealla virallisella trailerilla nähdään niin nykyisiä kuin entisiä jalkapallotähtiä sekä muutama muukin viihdealan tähti.

Urheilijoiden ja julkkisten hyödyntäminen on yksi tärkeimmistä markkinoinnin keinoista maailman merkittävimpien sponsorointikohteiden keskuudessa, kuten alkuviikosta uutisoimme.


Vanhassa vara parempi? Fila ja Sprite palaavat 90-luvulle

Vaatebrändi FILAn ja juomabrändi Spriten uusi kampanja jatkaa tarinaa, joka alkoi kolme vuosikymmentä aiemmin samojen brändien yhteisessä mainoksessa. Molemmissa mainoksissa esiintyy koripalloilija Grant Hill.




Haluatko saada viikon poiminnat ja muut uudet sisällöt suoraan sähköpostiisi kerran viikossa? Tilaa Kympin uutiskirje!

Mitkä ovat maailman merkittävimmät sponsorointikohteet ja mitä suomalaiset voivat oppia niiltä?

5 hyvää ja tutkittua syytä panostaa naisten urheiluun