in

Urheilijat reagoivat kongressin valtaukseen, Niken ja Adidaksen sponsoripanostukset vertailussa


Urheilijat reagoivat Yhdysvaltain kongressin valtaukseen

Viikon suurin uutisaihe on vaalituloksia vastustaneiden mielenosoittajien tunkeutuminen Yhdysvaltain kongressiin. Myös urheilijat reagoivat nopeasti tapahtumiin sekä Yhdysvalloissa että maailmalla.


R-kioski julkaisi tiiminsä

R-kioski panostaa urheiluun osana vastuullisuusohjelmaansa. Kioskiketju on valinnut tiimiinsä kymmenen eri lajien urheilijaa, joita se tukee vuoden 2021 aikana yli 30 000 eurolla. Tiimissä ovat mukana esimerkiksi rintauimari Ida Hulkko, vapaaottelija Olli Santalahti, mäkihyppääjä Antti Aalto ja parapöytätennispelaaja Aino Tapola.

Kuka tahansa hai hakea mukaan R-kioskin tiimiin. Hakemusten määrä yllätti. ”Saamastamme palautteesta kävi ilmi, että urheilijat ovat selvästikin ahtaalla tällä hetkellä, kun moni ei ole päässyt kisaamaan, pelaamaan tai muuten näyttämään taitojaan”, kertoo R-kioskin markkinointijohtaja Tarmo Kirjojen tiedotteessa.


Pullo jokaiselle Messin maalille

Budweiserin tuoreessa kampanjassa juhlitaan jalkapalloilija Lionel Messin 644 maalia. Olutjätti valmisti 644 uniikkia olutpulloa, yhden jokaista maalia kohden. Pullot lähetettiin luonnollisesti maalivahdeille, joiden selän taakse Messin laukaukset olivat menneet.


Kumpi voittaa, Nike vai Adidas?

Konsulttiyhtiö KPMG vertaili kahden suurimman urheiluvaatebrändin, Niken ja Adidaksen, sponsoripanostuksia. Molemmilla brändeillä suurin siivu panostuksista menee jalkapallolle, mutta Nikellä esimerkiksi koripallon osuus on Adidasta merkittävästi suurempi.


Väistyvä sponsori suivaantui F1-kuskin asiattomasta käytöksestä

Venäläinen F1-kuljettaja Nikita Mazepin aiheutti joulukuussa kiivasta keskustelua keskelle julkaistuaan sosiaalisessa mediassa videon, jossa kourii naista rinnoista. Haas-talli paheksui kuskinsa käytöstä mutta ilmoitti että asia on käsitelty sisäisesti, IS kertoo

Haasin sponsori, vaatekauppaketju Jack & Jones julkisti asiasta tiukkasanaisen kannanoton. Tanskalaisbrändin ja tallin yhteistyö tuli päätökseen vuoden 2020 lopussa.


Kuinka kertoa uudesta sponsorista? Askartelemalla!

Yhdysvaltalainen seiväshyppääjä Sandi Morris julkisti uuden sponsorinsa sosiaalisessa mediassa kekseliäällä tavalla.


Pipot täyttivät lehterit F-liigan Steelersin ottelussa

Salibandyn F-liigassa pelaava hämeenlinnalainen Steelers myi katsomon täyteen ottelulippuja. Fanien sijaan lehterit täyttyivät kuitenkin Steelersin pipoista, jotka jaetaan myöhemmin ottelulipun ostajille. 


Kaepernickin jäätelö ottaa kantaa

Jenkkifudistähti Colin Kaepernick on tullut tunnetuksi poliittisista kannanotoistaan. Kantaa otetaan myös uudessa yhteistyössä jäätelövalmistaja Ben & Jerry’sin kanssa: Kaepernickin omat tuotot vegaanisesta Change the Whirled -nimikkomausta menevät kansalaisoikeusjärjestö Know Your Rights Campille.

https://www.instagram.com/p/CIoEc3EjFwA/


Jääkiekossa talouspaineita meillä ja maailmalla – Kymppitonnilla Pelicansin matsiin

Jääkiekkoseura Pelicans on käynnistänyt osakeannin. Turkoosi tulevaisuus -teemaa tukemaan julkaistiin myös video. Osakeantiin voivat osallistua yksityishenkilöiden lisäksi yritykset: vähintään 11 osaketta ostaneet yritykset saavat vastineeksi myös näkyvyyttä.

Pelicans tarjoaa myös mahdollisuutta viimeisen päälle VIP-ottelukokemukseen. Koko Isku Areenan katsomon sekä saunan ja hovimestaripalvelut saa käyttöönsä kymppitonnilla.

NHL:ssä taas yritetään helpottaa seurojen taloudellista tilannetta tuomalla lisää mainospaikkoja niin peliasuihin kuin divisiooniin: Toronto Maple Leafs julkisti uuden kumppanuuden, joka näkyy tähän asti tuotemerkittömissä kypärissä, ja liigan alueelliset divisioonat ovat saaneet uudet brändikumppanit.

https://www.instagram.com/p/CJn1u4eifMj/

10 timanttista ajatusta sponsoroinnista ja urheilumarkkinoinnista

Sponsoroinnin ja urheilumarkkinoinnin trendit 2021