in

Varainhankintaa Airbnb:n kautta, nuori vaatebrändi kasvaa urheilun megatähtien avulla

Kuvakaappaukset Twitter, Instagram


Peng Shuain tilanne huolestuttaa,  WTA peruutti kaikki kilpailut Kiinassa

Tennistähti Peng Shuain kohtalo on ollut urheilumaailman kuumin puheenaihe jo viikkoja. Peng katosi pian kerrottuaan julkisesti siitä, kuinka Kiinan entinen varapääministeri raiskasi hänet, eivätkä Kiinan valtion julkaisemat kuvat ja videot Pengistä ole lieventäneet huolta tähden hyvinvoinnista. 

Sosiaalisessa mediassa Shuain asiaa on ajettu jo useamman viikon ajan #WhereIsPengShuai-tunnisteen avulla. Nyt kattojärjestö WTA on ilmoittanut, että se peruu kaikki Kiinassa ja Hong Kongissa järjestettävät turnaukset, kunnes asiaan saadaan selvyyttä.


Paluu normaaliin ei ole normaalia

NHL:n uusi Nothing Regular -kampanja juhlii paluuta normaaliin, mutta muistuttaa samalla, että normaalius ei tarkoita tylsyyttä.


Urheiluvaatebrändi kasvaa megatähtien avulla

Miten kasvattaa menestyksekäs kansainvälinen urheiluvaatebrändi muutamassa vuodessa? Vasta viisi vuotta sitten perustetun Castore Sportswearin strategia on ollut panostaa massiivisesti urheilumarkkinointiin ja sponsorointiin: sen lähettiläisiin kuuluvat muun muassa tennistähti Andy Murray ja uimari Adam Peaty, ja Castoren vaatteissa pelaavat lukuisat joukkueet Newcastle Unitedista Etelä-Afrikan krikettimaajoukkueeseen.

Brändin perustaja Tom Beahon kertoo SportsPro Median podcastissa, että tavoitteena oli heti alusta lähtien tehdä Castoresta johtava premium-urheilubrändi: ”Jotta pääsemme tavoitteeseemme, tarvitsemme maailmanluokan urheilijoita esittelemässä tuotteitamme globaaleilla areenoilla. Ja sen pitää olla jatkuvaa.”


Urheilijat sisustavat asunnon Airbnb:hen

Niken Phil Knightin perustama Division Street kerää varoja Oregonin yliopistourheilijoille kekseliäällä tavalla: Airbnb:ssä on vuokrattavana asunto, joka sisustetaan kuvastamaan urheilijoiden elämäntarinoita, arkea ja unelmia. Asunnon vuokratuotot käytetään urheilijoiden tukemiseen. Ensimmäisenä sisustus- ja isännöintivuorossa on jenkkifutari Noah Sewell


Hiihdon kulisseissa kuohuu – urheilijat eivät ole mielissään Viaplay-yhteistyöstä

Urheilijat eivät ole mielissään hiihdon maailmancupin mediakumppanin Viaplayn otteista. Ilta-Sanomissa uutisoitiin siitä, kuinka Iivo Niskanen oli antanut varsin lyhytsanaisen haastattelun Viaplaylle voittonsa jälkeen protestiksi tavasta, jolla häntä hyödynnetään maksukanavan markkinoinnissa.

Norjan hiihtotähti Johannes Hösflot Kläbo taas halusi kieltäytyä pitämästä Viaplayn logoa rinnassaan, koska kokee ristiriitaiseksi mainostaa kanavaa, joka tekee hänestä myös journalistista sisältöä.


Mikä tekee ladyn?

Kellobrändi Rolexin mainoksessa kysytään, millainen on lady. Mukana videolla on myös lukuisia nykyisiä ja entisiä urheilutähtiä.


Koristähdet autokaupoilla

Carmax-autoliikkeen mainoksessa autokaupoille ovat lähteneet koripalloilijat Candace Parker, Sue Bird ja Stephen Curry.


Urheilu-NFT:t ovat jo miljardibisnes

Urheiluaiheiset NFT:t ylittävät kahden miljardin dollarin summan vuonna 2022, arvioi konsulttiyhtiö Deloitte SportsPro Median mukaan. Kasvua kuluvaan vuoteen on noin kaksinkertaisesti. Lohkoketjuteknologiaan perustuvat virtuaaliset keräilykortit ovat innostaneet niin liigoja, seuroja kuin yksittäisiä urheilijoita myymään erilaisia digitaalisia teoksia.

Lue lisää: Urheilu innostui NFT-teknologiasta


Viikon video: Kuinka saada pelaajalta maila?

@espn

This young fan held up a sign asking to play Rock, Paper, Scissors for a hockey stick. He won 🔥🙌

♬ no lie – favsoundds



Haluatko saada viikon poiminnat ja muut uudet sisällöt sähköpostiisi kerran viikossa? Tilaa Kympin uutiskirje!

Miltä sponsorointi näyttää 2022? Osallistu, vaikuta ja voita illalliskortti Urheilugaalaan!

Kansallisen Liigan brändityö palkittiin, Pelicansista ensimmäinen hiilineutraali jääkiekkojoukkue