in

Viikon poiminnat: 11/20

Sponsoroinnin ja urheilumarkkinoinnin tämän viikon kuulumiset: adidas ja EA Sports vievät FIFA-pelin kaduille, Litti loikkasi Ruotsiin, Pummilla Tokioon.

EA ja adidas tuovat pelimaailman kaduille ja kentille

Adidas, EA Sports ja Googlen Jacquard ovat tuoneet markkinoille uuden tavan aktivoida FIFA:n mobiilipelaajia. Googlen Jacquard-tägiin perustuva teknologia mahdollistaa oman virtuaalijoukkueen kehittämisen pelaamalla oikeaa jalkapalloa. Kengän pohjalliseen liitetty anturi seuraa muun muassa liikuttua matkaa ja vauhtia sekä potkujen määrää ja laukausten voimakkuutta.


Litti loikkasi Ruotsiin

Aiemmin sekä ruotsalaisen peliyhtiö Betssonin että kotimaisen Veikkauksen kanssa yhteistyötä tehnyt jalkapallolegenda Jari Litmanen loikkaa takaisin Ruotsiin, mutta tällä kertaa Unibetin mannekiiniksi. Yhteistyön lanseerausteemana on vastuullinen pelaaminen, ja aiheesta kerrotaan lisää ensi viikolla.

Pummilla Tokioon

Skeittitaidoistaan tunnettu räp-kokoonpano SMC Hoodrats julkaisi torstaina Pummilla Tokioon -musiikkivideon, joka on osa Rullalautaliiton Chasing The Spot – Skeitaten Tokioon -kokonaisuutta, jossa kasataan Suomen edustusjoukkuetta ja seurataan suomalaisten skeittaajien matkaa kohti Tokion kisoja ympäri maailmaa järjestettävien osakilpailujen kautta.


Norwich City FC ja Dr. Oetker Suomi yhteistyöhön, Pukista elintarvikebrändin mainoskasvo

Jalkapallojoukkue Norwich City ja Suomen Dr. Oetker ovat aloittaneet yhteistyön. Joukkueen tähtipelaaja Teemu Pukista tulee sopimuksen myötä etenkin pakastepitsoistaan tunnetun brändin mainoskasvo Suomessa.

”Teemu näkyy kumppanuuden johdosta Dr. Oetker Suomen kasvona ulospäin. Dr. Oetker puolestaan on kesällä mukana Suomessa järjestettävällä jalkapallon juniorileirillä, jossa Teemu toimii ohjaajana. Mahtavaa päästä Teemun ja Huuhkajien kyytiin pieneksi osaksi EM-seikkailua”, Dr. Oetker Suomen markkinointipäällikkö Katariina Iivonen kertoo tiedotteessa.


Espoolainen jääkiekko rakentaa uutta nousua

Espoolainen jääkiekko on ollut viime vuosina myllerryksessä Espoo Bluesin ajauduttua konkurssiin 2016 ja Espoo Unitedin koettua saman kohtalon kaksi vuotta myöhemmin.

Nyt jääkiekon kolmanneksi korkeimmalla sarjatasolla Suomi-sarjassa pelaava Kiekko-Espoo on saamassa vaikutusvaltaisen kummisedän, kun Ilta-Sanomat kertoo Mika Anttosen mahdollisesta liittymisestä seuran taustajoukkoihin. Viime viikolla tiedotettiin myös Espoo Bluesin junioritoiminnan siirtymisestä Kiekko-Espoon alle. 

Espoossa rakennetaan uutta nousua hallitusti, mutta toistaiseksi Kiekko-Espoon nousuhaaveet sarjaporrasta ylemmäs Mestikseen tyssäsivät, kun Jääkiekkoliitto päätti torstaina kaikkien liiton sarjojen kausien päättymisestä koronaviruksen takia.


Koronavirus sulkee kaikki areenat – myös urheilun ulkopuolella

Koronavirus on levinnyt maailmanlaajuiseksi pandemiaksi ja sulkenut myös urheiluareenat ainakin kevään ajaksi. Pudotuspelit ovat faneille kauden kiinnostavinta aikaa ja seuroille merkittäviä tulonlähteitä, joten yritysmaailman ohella urheiluseuratkin saattavat ajautua koronaviruksen myötä pahoihin talousvaikeuksiin. Miten urheiluyhteisö reagoi? Olisiko nyt LIFE:n aika?

Ville-Köngäs-1200x800

Mitä myydä, kun et voi myydä laitamainontaa?

koronavirus urheilu

Eteenpäin! Näin urheiluyhteisö reagoi koronavirukseen