Facebookilta uusi sovellus urheilutapahtumiin
Facebook on julkaissut uuden sovelluksen urheilutapahtumien seuraamiseen. Venue-nimisessä applikaatiossa kilpailujen ja ottelujen seuraamista rikastetaan erilaisilla kommentaareilla ja interaktiivisilla elementeillä, kuten äänestyksillä ja kilpailuilla.
Ensimmäisen kerran Venue oli käytössä viime viikonlopun Nascar-tapahtumassa.
Klæbolle miljoonasopimus
Norjan supertähti Johannes Høsflot Klæbo on solminut lähes 2,4 miljoonan euron suuruisen sponsorisopimuksen Norjassa ja Tanskassa toimivan kylmäasemaketju Uno-X:n kanssa. Yrityksellä on myös pyöräilytalli, jonka harjoituksiin hiihtotähti tulee myös osallistumaan mahdollisuuksien mukaan.
Lue myös: Sata parhaiten ansaitsevaa urheilijaa tienasi yhteensä 3,6 miljardia dollaria
Pohjoismaiset fanit valmiita tukemaan seuroja
Lähes kolmannes pohjoismaisista urheilufaneista kertoo ostaneensa fanituotteita tai ottelulippuja seurojen tukemiseksi, kertoo Anchor Sports Advisorsin tuore tutkimus. Kolme neljästä fanista hyväksyy myös muutaman euron hinnankorotukset lippuihin.
10 000 fania jalkapallokatsomossa – virtuaalisesti
Tanskassa yli 10 000 fania seurasi Zoomin välityksellä AGF:n ja Randersin välistä jalkapallo-ottelua. Jotta pelaajatkin saisivat kokea aitoa matsitunnelmaa, fanien kannustushuudot kuuluivat stadionilla kaiuttimista ja ruuduissa näkyi fanien kisakatsomoita.
Talvilajien urheilija-apurahat jakoon
101 talvilajien urheilijaa sai apurahaa Opetus- ja kulttuuriministeriöltä. Apurahoja jaettiin yhteensä 884 000 euroa. Suurimman, 20 000 euron apurahan, sai 11 urheilijaa.
Nuori naisyleisö haltuun TikTokissa ja Instagramissa
Sosiaalisesta mediasta on tullut poikkeusaikana urheiluseuroille tärkeä keino tavoittaa yleisö. Philadelphia 76ers keskittyi viestinnässään etenkin nuoriin naisfaneihin, joille tarjotut sisällöt Instagramissa ja TikTokissa saivat poikkeuksellisen korkeita sitoutumislukuja, kertoo Front Office Sports.