in

TikTokin tulevaisuus vaakalaudalla, joukkuevahvistusta sponsorirahoilla

Kiekko-Espoo saa tutun vahvistuksen sponsorirahoin

Kiekko-Espoo saa tutun vahvistuksen sponsorirahoin

12 kautta Bluesissa pelannut Arto Laatikainen palaa kaudeksi 2020-2021 kaukaloon Kiekko-Espoon paidassa. Yhteensä 950 runkosarjaottelua Liigassa pelanneella Laatikaisella on myös kolme Suomen mestaruutta. 

”Ladan paluu Espooseen symboloi ehkä kaikkein parhaiten espoolaista kiekkoa juuri nyt. Yhteisöllisyyttä, välittämistä ja ylpeyttä juuriaan kohtaan. Iso kiitos Ladan kummiyrityksille, jotka ovat olleet mahdollistamassa tätä”, sanoo Kiekko-Espoon urheilutoimenjohtaja Kim Hirschovits. 

Laatikaisen kausi mahdollistuu yrityskumppaneiden kautta. 10.fi on yksi kummiyrityksistä:  ”Muistan, kun Lada nousi jo hyvin nuorena miesten peleihin. Hän on sittemmin pelannut upean uran, ja nyt 10.fi:n kapteenina sekä entisenä Kiekko-Espoon pelaajana olen mielelläni mukana mahdollistamassa hänen paluutaan juurilleen”, kertoo Erkko Simsiö.


TikTokin tulevaisuus vaakalaudalla, Instagramin Reels iskee 

Sosiaalisen median palvelu TikTokin tulevaisuus mietityttää markkinoijia ja sisällöntuottajia. Yhdysvaltain presidentti Donald Trump yrittää sovelluksen kieltämisen uhalla siirtää videonjakopalvelun yhdysvaltalaisomistukseen

TikTokin kohtalo kiinnostaa myös urheilupiireissä, sillä monet joukkueet ja urheilijat ovat löytäneet nuoret faninsa juuri TikTokin lyhyiden videosisältöjen kautta.

Instagram julkisti hiljattain oman Instagram Reelsin, joka on pitkälti kuin TikTok, mutta Instagramin sisällä. Reelsiin ovat jo paneutuneet Yhdysvaltain isoimmat urheiluliigat ja monet NBA- ja NFL-joukkueet, kertoo Instagramin urheilusisällöistä vastaava Dev Sethi.

”Olemme kuulleet monilta joukkueilta, että ne panostavat kunnolla Reelsiin uniikkina, luovana keinona olla yhteydessä faneihin ja potentiaalisiin faneihin”, Sethi kertoi Front Office Sportsin haastattelussa.

Lue myös: Kuka luo TikTokiin Suomen suurimman urheilubrändin?

HIFK uudistaa tapahtumakonseptia, luopuu cheerleadereista

Jääkiekkojoukkue HIFK uudistaa tapahtumakonseptiaan. Uudistusten myötä se lopettaa myös Big Red Cats -ryhmän cheerleadereiden esiintymiset otteluissa. Asiasta ilmoitti 26 vuotta HIFK:n kanssa toiminut tanssiryhmä Instagramissa. 

Ourasta WNBA:n kumppani

Suomalainen älysormusvalmistaja Oura on solminut sopimuksen koripalloliiga WNBA:n kanssa kaudelle 2020. Pelaajat, valmentajat ja joukkueen muut jäsenet pääsevät hyödyntämään sensorein varustetun sormuksen tarjoamaa dataa.


Tervetuloa Kuplaan

Millaista pelaajien arki huippuliigojen kuplassa on? NBA:n ja NHL:n kupla-arkea kuvaavissa vlogeissa on mukana myös suomalaismaalivahti Kasimir Kaskisuo.


Yliopistosarjat jättävät ainakin syyskauden väliin 

Yhdysvaltojen koronapandemia ei osoita taittumisen merkkejä, joten osa maan suurista yliopistosarjoista on jo päättänyt laittaa lapun luukulle ainakin syyskauden osalta, kertoo ESPN. Jatkuvatko pelit kevään puolella, sitä ei vielä uskalleta luvata.

“(Korona-)trendi ei ole kääntynyt parempaan vaan pahentunut, ja samaan aikaan pitäisi aloittaa täysipainoinen joukkueharjoittelu. Riskit ovat suuria. Kun kyseessä on ihmisten terveys, se on vakava asia”, kommentoi Big Ten -konferenssin puheenjohtaja Kevin Warren.

Mennyt aika ei palaa, sanoo konsulttifirma IEG

Chicagolainen urheilukumppanuuksiin erikoistunut IEG arvioi keväällä amerikkalaisen sponsorointibisneksen arvon notkahtavan 10 miljardilla dollarilla, mutta on synkentänyt arviotaan 14 miljardiin pandemian pitkittyessä.

Yhtiö arvioi alan nousevan tuhkasta entistä suuremmaksi – mikäli se pystyy uusiutumaan. IEG:n näkemyksen mukaan onnistumisen avaimia on kolme: brändin ja sponsorointikohteiden yhteistyö juuri oikeiden kumppanuuksien löytämiseksi, vahva yhteys faneihin sekä markkinointibudjetin painotus aktivointiin ja kumppanuuden hyödyntämiseen.

Uuteen ajatteluun ja rohkeuteen kannustetaan siis myös ison veden tuolla puolen.

urheilumarkkinoinnin trendit

5 markkinointitrendiä, joiden tulisi näkyä myös urheilussa

Uusittu Olympiastadion aukeaa, mitä tekevät sen kumppanit?