in

Uusia kumppanuuksia, urheilun rahoitus ja reaktioita herättänyt viestintäkömmähdys


Neymar loikkasi Pumalle

Jalkapallotähti Neymar vaihtaa Niken Pumaan. Maailman neljänneksi eniten tienaava urheilija lopetti sopimuksensa Niken kanssa kaksi vuotta etuajassa ja on solminut pitkäaikaisen sopimuksen Puman kanssa. Tarkoituksena on tuoda yhteistyönä markkinoille myös vapaa-ajan vaatteita. Neymar ilmoitti uudesta sponsoristaan Twitterissä, jossa hän julkaisi myös kirjeen, jossa avaa kumppanuusfilosofiaansa.

Neymarin sopimus Niken kanssa kesti 11 vuotta, ja sen arvoksi on arvioitu 105 miljoonaa euroa. 


Urheilun rahoitusta ei leikata

Urheiluyhteisö pidätti hengitystään odottaessaan hallituksen uutta budjettiesitystä. Urheilun ja liikunnan rahoitusta ei tulla leikkaamaan ensi vuoden budjetissa, mutta valtion ottaessa yhä enemmän velkaa ja Veikkaus-tuottojen pienentyessä paineet urheilun rahoituksen pienentämiselle eivät ole edelleenkään poistuneet.


Virtuaalinen Suomi-Tanska-EM-ottelu

Suomen ja Tanskan miesten jalkapallomaajoukkueet ottavat taas yhteen virtuaalisesti. Huuhkajien tuoreella videolla visioidaan, kuinka EM-kisojen avausottelu olisikaan voinut mennä. Ensimmäisenä visionsa heitti ilmoille Tanska, mutta nyt Suomi vastaa. 


Seurat tarttuivat Veikkausliigan viestintäkömmähdykseen

Viikon kotimainen someilmiö syntyi, kun Veikkausliigan Fc Lahti-KuPs-pelin ennakkojutun kuvavalinta meni hieman mönkään. Kuvituskuvaksi oli valittu otos Lahden hiihtostadionilta.

Näin reagoi KuPS:

Ykkösdivarin AC Oulun reaktio:

Myös Miesten Kakkonen innostui:

KTP:n viestinnässä otettiin myös mallia:


Olympiakomitea haalii uusia kumppanuuksia

Suomen Olympiakomitea julkisti tällä viikolla kaksi uutta kumppanuutta. St1 lähtee Olympiakomitean kumppaniksi kehittämään urheilun ilmastotekoja. Äänikirjapalvelu Storytel taas haluaa kannustaa järjestön kanssa kansalaiset liikkeelle äänikirjoja kuunnellen.

Lue myös: Haastattelussa Olympiakomitean Ville Köngäs


Superfani Mo täytti katsomot Baltimoressa

NFL-seura Baltimore Ravensin ottelussa oli tupa täynnä. Penkit oli täytetty joukkueen superfanin, 14-vuotiaana sairauteen menehtyneen Mo Gaban pahvisilla kuvilla. Ravens julkisti myös videon, jolla Gaban äiti näkee pahvihahmot ensimmäistä kertaa.


Rovio luopuu Everton-sopimuksesta

Angry Birds -logoa ei enää nähdä valioliigajoukkue Evertonin paidoissa. Peliyhtiö Rovion kolmivuotinen sopimus joukkueen kanssa päättyi. 

”Tavoittelimme globaalia näkyvyyttä, ja sitä on kyllä saatu. Hihamerkki oli kolme vuotta sitten uusi, ja senkin takia se on ollut näyttävästi esillä muun muassa televisioinneissa. Uutuudenviehätys on nyt tietyllä tapaa käytetty”, kertoo Rovion markkinointijohtaja Ville Heijari Tekniikka & Talouden haastattelussa.

Sponsoridiilin arvioksi on arvioitu noin kolme miljoonaa puntaa kaudessa.


NFL ja Alicia Keys tukevat mustien omistamia yrityksiä jättirahastolla

Laulaja Alicia Keys ja jenkkifutisliiga NFL ovat lanseeranneet rahaston, jolla tuetaan mustien omistamia yrityksiä. Rahastoon on kerätty miljardi dollaria, ja lahjoittajina on ollut useita nimettömäksi jääneitä ihmisiä liigan ja laulajatähden lisäksi. 


MLB:n ja Googlen videoarkisto tarjoaa personoituja fanielämyksiä

Baseball-liiga MLB ja Google ovat avanneet massiivisen videoarkiston. Fanien saataville on tuotu yli 3,5 miljoonaa videoklippiä sadan vuoden ajalta. MLB Film Room ei ole vain videopankki, vaan sen tarkoituksena on tarjota faneille personoitu kokemus sekä mahdollisuuksia koostaa omia kokoelmia, joita voi jakaa eteenpäin sosiaalisessa mediassa.

Päivitetty 18.9.2020 – 10.fi

Ruokaa ja fanielämyksiä kotiinkuljetuksella, tukea junnukiekkoilijoille ja vaikuttavia videoita

Uusi normaali? Crossfitin maailmanmestaruudesta mitellään 16 maassa yhtä aikaa