in

We the 15 nostaa yhdenvertaisuuden keskiöön, vaikuttajat liikuttivat OP:n kampanjassa

Kuvat: SUL, Instagram, TikTok


We the 15 -kampanja herättää keskustelua yhdenvertaisuudesta

Helsingin päärautatieaseman kellotorni valaistiin torstaina violetiksi yhdenvertaisuuden puolesta. Tempaus on osa paralympialaisten alla käynnistettyä kansainvälisen paralympiakomitean koordinoimaa We the 15 -kampanjaa, jolla halutaan lisätä tietoisuutta siitä, että 15 prosenttia maailman ihmisistä kärsii jonkinlaisesta näkyvästä tai näkymättömästä vammasta.

Viikon video: We’re not special


Capitalbox panostaa yleisurheiluun

Finanssiyhtiö Capitalbox on Suomen Urheiluliiton uusi pääyhteistyökumppani. Poikkeuksellisen kumppanuudesta tekee sen kansainvälisyyden aspekti: Team Capital Boxiin kuuluu kolmiloikkaajien Kristiina Mäkelän ja Senni Salmisen lisäksi kaksi ruotsalaista olympiavoittajaa, kiekonheittäjä Daniel Ståhl ja seiväshyppääjä Armand Duplantis. Jatkossa tiimi laajenee myös muihin maihin. 

”Tässä on kyse uudenlaisesta yhteistyömallista. SUL on yhdessä CapitalBoxin kanssa rakentanut kokonaisvaltaisen monikansallisen sponsorointikonseptin, jossa yleisurheilu on valittu yhtiön strategiseksi urheilulajiksi”, kertoo SUL:n markkinointiyhtiön toimitusjohtaja Jari Töykkä tiedotteessa.

Ilta-Sanomien mukaan sopimuksen arvo on noin 250 000 euroa.

Ruotsin kultamitalistit ehtivät vierailla myös Urheilumuseossa:


Lähitapiola vie lapset treenaamaan Olympiastadionille

Vakuutusyhtiö LähiTapiola ja Olympiastadion järjestävät marraskuussa tapahtuman, johon kutsutaan kaksitoista alle 18-vuotiaiden ikäluokkien joukkuetta treenaamaan Olympiastadionin Liikuntamaailmaan. Mukaan voi hakea kuka tahansa, ja voittaja valitaan arpomalla.


Vaikuttajat liikuttivat nuoria OP:n ja Olympiakomitean kampanjassa

OP:n ja Olympiakomitean Liiku mun kaa -kampanjan tähtinä olivat nuorten suosimat somettajat ZoneVD eli Joona Leppälä, Ella & Helmi, weksi eli Henry Weckström, Pontzo ja Nelli Kniivilä. Vaikuttajien sisällöt tavoittivat yli puoli miljoonaa nuorta. Somettajat antoivat seuraajilleen ideoita liikkumiseen ja haastoivat kokeilemaan erilaisia temppuja.

Lue myös: Haastattelussa OP:n Soineli Jormakka



HJK ja Playstation yhteistyöhön

PlayStation on jalkapalloseura HJK:n uusi kumppani kaudelle 2021.

”Sekä jalkapalloilu että pelaaminen ovat taitolajeja, jotka edellyttävät yhtä lailla harjoittelua ja kisakunnosta huolehtimista. Yhteistyön myötä haluamme muistuttaa hyvinvoinnin merkityksestä, mikä voi tarkoittaa eri asioita, kuten liikuntaa ja lepoa oikeassa suhteessa”, kertoo HJK:n myyntijohtaja Esko Villman tiedotteessa.


Keihäänheittäjä huutokauppasi mitalinsa

Puolalainen keihäänheittäjä Maria Andrejczyk huutokauppasi Tokion olympialaisten hopeamitalinsa kerätäkseen rahaa syöpää sairastavalle pikkupojalle. Huutokaupan voitti puolalainen ruokakauppaketju Zabka, joka sai mitalin noin 130 000 eurolla. Zabka kuitenkin jätti mitalin sen voittaneen urheilijan huomaan.


Juventuksen uusi paita – hitti vai huti?

Viikon muotiskandaalista vastasi jalkapalloseura Juventus, jonka peliasu aiheutti paljon porua.

3+1 hyvää syytä tehdä urheilullista vaikuttajamarkkinointia

Paralympiakomitean Timo Mäkynen: ”Tulevaisuudessa puhutaan paraurheilun sijaan vain urheilusta”