in

Huippufutarien yllättävät yhteistyöt, sponsorit vetäytyivät Copa Americasta maineriskin takia

Kuva: Hard Rock Cafe


Leo Messi ja Hard Rock Cafe yhteistyöhön

Jalkapalloilija Leo Messi on käynnistänyt mittavan yhteistyön Hard Rock Cafe -brändin kanssa. 50-vuotista taivaltaan juhliva Hard Rock Cafe julkistaa valikoiman Messi-aiheisia tuotteita, ja jalkapallotähti esiintyy brändin mainosfilmissä. Yhteistyön hintaa ei ole paljastettu, mutta viimeisen vuoden aikana Messin kerrotaan tienanneen kumppanuuksilla noin 35 miljoona euroa, kertoo SportsPro Media.


Sponsorit vetäytyivät Copa Americasta koronariskin takia

Jalkapallon Copa America on menettänyt kolme suurta sponsoria koronaviruksen takia. Turnaus järjestetään koronaviruksesta pahoin kärsivässä Brasiliassa, minkä takia  Mastercard, Ambev ja Diageo ovat vetäytyneet kisoista, kertoo Financial Times.

Sponsorit pelkäävät pahalla korona-alueella järjestettävien kisojen olevan liian suuri maineriski. Samanlaista pohdintaa on FT:n mukaan käyty myös Tokion olympiakisojen sponsoreiden keskuudessa.

Copa Americassa muisteltiin edesmennyttä Diego Maradonaa näyttävällä digitaalisella showlla.


Kisapuiston huutokauppakeisari

Liigajoukkue SaiPan pelaajat ja henkilöstö osaavat heittäytyä. Lappeenrantalaisjoukkue julkisti uuden pelaajansa huikealla Huutokauppakeisari-parodialla.


Megan Rapinoesta Victoria’s Secretin kasvo

Jalkapalloilija ja tasa-arvoaktivisti Megan Rapinoe aloittaa yhteistyön alusvaatebrändi Victoria’s Secretin kanssa. The VS Collective on projekti, jonka myötä brändi haluaa uudistaa seksikästä imagoaan inklusiivisemmaksi. Rapinoen lisäksi projektin tähtiin kuuluvat myös muun muassa 17-vuotias taitoluistelija Eileen Gu sekä näyttelijä ja teknologiasijoittaja Priyanka Chopra Jonas.

Victoria’s Secret tunnetaan etenkin seksikkäistä alusvaatteistaan ja ”enkeleistään” jotka esittelevät fantasia-asuja muotinäytöksissä. The New York Timesin artikkelissa todetaan, että uudelleenbrändäystä yritetään tehdä tuomalla yritystä kuluttajien luokse ansioistaan, ei muodoistaan tunnettujen naisten kautta.

Lue myös: Onko urhelija-aktivismi vain somessa huutelua vai aito mahdollisuus vaikuttaa?


WSOY ja Susiladies yhteistyöhön

Kustannusyhtiö WSOY on Susiladiesin uusi yhteistyökumppani. Yhteistyö tulee keskittymään lukemisen ilosanoman levittämiseen. Ensimmäiset lukulähettiläät ovat Annika Holopainen ja Linda-Lotta Lehtoranta, jotka jakavat lukuiloa omissa ja Susiladiesin somekanavissa vuoden ympäri.

”Tässä yhteistyössä on ainekset todelliseen hyvän mielen hankkeeseen ja monivuotiseen yhteistyöhön molemmille osapuolille”, kertoo WSOY:n toimitusjohtaja Timo Julkunen tiedotteessa.


Huuhkaja-huuma siivitti Palloliiton verkkokaupan ennätyksiin

Miesten jalkapallon EM-finaali on nostattanut ainutlaatuisen futishuuman Suomessa. Palloliitto kertoo, että viimeisen kahden viikon aikana sen verkkokaupassa on myyty Huuhkajat-fanituotteita enemmän kuin koko vuonna 2019 yhteensä.

Muista myös Kympin EM-valvojaiset! Tästä pääset seuraamaan kisojen parhaita markkinointi- ja viestintälähtöjä.


Viikon video: Je ne regrette rien

Tanskan TV2 valmistautuu kesäkuun 26. käynnistyvään pyöräilyn Tour de Franceen mainiolla mainosvideolla:

Onko urheilija-aktivismi vain somessa huutelua vai aito mahdollisuus vaikuttaa? Nyt urheilijoita kannustetaan ottamaan kantaa

Naisten urheilu on hukattu kaupallinen mahdollisuus, Itani kritisoi olympialaisia Helsingin Sanomissa