in

Kympillä-podcast: Urheilumarkkinointi ja vastuullisuus

Uuden urheilumarkkinointipodcastin kolmannessa jaksossa Arto Kuuluvaisen vieraana on Jalofoodsin toimitusjohtaja Jouko Riihimäki.


Miten vastuullisuus nivotaan luontevaksi osaksi sponsorointia? Kuinka kasvisruokaan liittyviä myyttejä puretaan urheilijoiden avulla? Miten urheiluseura toimii alustana brändin viestille?

Kympillä-urheilumarkkinointipodcastin kolmannen jakson vieraana on Jalofoodsin toimitusjohtaja Jouko Riihimäki. Hän kertoo, miten etenkin tofustaan tunnettu yritys rakentaa brändiä ja tuo kasvisruoan monipuolisuutta tutuksi erilaisille kohdeyleisöille urheilun avulla.

Vastuullisuus on keskeisessä roolissa Jalofoodsin toiminnassa, ja se näkyy myös markkinoinnissa. Riihimäen mukaan vastuullisuuden pitää olla konkreettisia toimia, ei vain projekteja tai lupauksia. Kumppanivalinoissa painaa etenkin yhteinen arvopohja.

”Pienessä yrityksessä markkinoinnin pitää olla kohdistetumpaa. Pitää löytää kumppanit, jotka ovat samalla polulla viemässä samaa viestiä eteenpäin, eli terveellisen kasvisruoan ja hyvinvoivan ihmisen tarinaa.”

Urheilijoita ja urheilua on käytetty etenkin purkamaan myyttejä kasvisruoan ympäriltä.

”Urheilijat ovat idoleita, ja sitä kautta saamme kosketuspintaa tähän muutokseen. Nuorissa muutos tapahtuu nopeammin.”


Kuuntele Spotifyssa
Kuuntele Anchor.fm:ssä


Aiemmat jaksot:
Kympillä #1: Brändinrakennus urheilumarkkinoinnin keinoin – vieraana Leader Foodsin Lisa Kukila
Kympillä #2: Urheilumarkkinointi monikansallisessa yrityksessä – vieraana Fortumin Jussi Mälkiä

Foodora kuljettaa ruoat HJK:n katsomossa, Lotta Henttala suunnitteli pyöräreitit hotellivieraille

Video: Brändinrakennus urheilun keinoin 10 minuutissa