in

R-kioski etsii urheilijoita, Neste jättää rallin, naisfutis tarjoaa sponsoreille mahdollisuuksia

"Neste Rally Finland 2012 - #76 Nieminen / Haataja - SS1 Koukunmaa - Ford Fiesta R2" by Motapics is licensed under CC BY 2.0

R-kioski etsii sponsoroitavia

R-kioski etsii sponsoroitavia ja on käynnistänyt haun, jonka kautta kioskiketju haluaa löytää 5-8 urheilijaa. Tavoitteena on tukea näitä urheilijoita vuonna 2021 yhteensä 30 000 eurolla. Tuen saaja voi olla harrastaja, ammattilainen tai nouseva tähti mistä tahansa lajista, ja urheilijoiden matkaa seurataan vuoden mittaan. Hakulomake löytyy R-kioskin sivuilta.


Neste jättää rallin lähes 30 vuoden kumppanuuden jälkeen

Nesteen ja Suomen MM-rallin vuosikymmeniä kestänyt yhteistyö päättyy. Syynä on Nesteen tavoite tulla yhdeksi maailman tärkeimmistä uusiutuvien polttoaineiden ja kiertotalousratkaisujen tuottajista.

”Olemme nyt uudistaneet myös brändistrategiamme tukemaan tätä ja toimintaamme kohdealueillamme. Osana uudistusta tarkastelimme myös sponsorointiamme ja päädyimme luopumaan MM-rallin Suomen osakilpailusta”, kertoi Nesteen markkinointijohtaja Sirpa Tuomi tiedotteessa.

Neste on ollut kisan yhteistyökumppani lähes 30 vuotta. Nimisponsorina se on toiminut vuodesta 1997.

Lue myös: Myös urheilussa vastuullisuudesta on tullut liiketoiminnan edellytys”


eFutisliiga käynnistyy marraskuussa

Veikkausliiga käynnistää kotimaisen eFutisliigan marraskuun alussa. Liigassa on mukana suomalaisia kilpapelaamisen ykkösnimiä ja varsinaisia Veikkausliiga-seuroja. Otteluita voi seurata livenä verkossa.

”Jalkapallon levittäytyminen nyt myös digitaalisille viheriöille on historiallinen askel suomalaisessa urheilussa. Saamme käyntiin huipputason kotimaisen eFutisliigan, jossa seurat ovat innolla mukana. Mestaruudesta on luvassa jännittävä taistelu”, kertoo Ville-Mikko Korkka tiedotteessa.

Lue myös: Veikkausliiga tekee digiloikkaa, uudelta eFutisliigalta odotetaan paljon


Gradu: Naisten joukkueurheilun sponsoroinnissa isoja mahdollisuuksia

Itsekin jalkapalloa Kansallisessa liigassa pelaava Katja Hakala tutki tuoreessa gradussaan naisten joukkueurheilun rahoittamista ja sponsoriyhteistyötä. Hänen mukaansa naisten jalkapalloon liitetyt tasa-arvo, vastuullisuus ja kestävyys ovat arvoja, jotka houkuttelevat yrityksiä yhteistyökumppaneiksi.

”Sponsorointi pitäisi nähdä enemmän strategisena kumppanuutena. Se ei ole vain yksi kertasijoitus, vaan pitäisi istua oikeasti alas pöydän ympärille ja miettiä yhdessä, miten kumpikin osapuoli voi tukea toistaan ja mitkä ovat yhteiset tavoitteet”, Hakala sanoo Helsingin Sanomien haastattelussa.


Bulls etsii kansainvälisiä sponsoreita

The Last Dance -dokumenttisarjan vanavedessä NBA-joukkue Chicago Bulls etsii itselleen kansainvälisiä kumppaneita, kertoo Sportspromedia.

Koripalloliigassa käynnistettiin viime kaudella kokeilu, jonka myötä seurat voivat hankkia kaksi kansainvälistä sponsoria. Pilottihankkeen on määrä kestää kolme vuotta. Ensimmäisenä kansainvälisen kumppanin hankki Washington Wizards, joka sai sponsorikseen japanilaisen elektroniikkabrändi NEC:n.


Kansainvälisen tason pyöräilykisa Lahteen

Lahdessa järjestetään kesällä 2021 maantiepyöräilyn Gran Fondo World Series -kilpailu. Tavoitteena on paitsi tuottaa yli 2 000 osallistujan kansainvälinen pyöräilytapahtuma myös tuoda Lahden seutua esille matkailun näkökulmasta. Tapahtuman arvioidaan tuovan Lahden talousalueelle runsaan miljoonan euron tulot.


NBA: Ei kannanottoja pelikentille

NBA:n Adam Silver kertoi tuoreessa haastattelussa, ettei koripallokentillä tulla ensi kaudella näkemään viime kuukausilta tuttuja kannanottoja. Silverin mukaan on edelleen tärkeää, että pelaajat ja seurat asettuvat tärkeiksi kokemiensa asioiden taakse, mutta pelipaidoissa tai -kentillä sen ei toivota enää näkyvän.


…ja samaan aikaan toisaalla

NBA-tähti Steph Curry on käynnistänyt YouTubessa yhteiskunnallisen videosarjan, jossa hän haastattelee muun muassa Yhdysvaltain korkeaprofiilisinta immunologia Anthony Faucia ja Bill Gatesia. Currylla on YouTubessa 1,3 miljoonaa seuraajaa.

Hashtag Sports Awards: Urheilumarkkinoinnin tärppejä suuresta maailmasta

Markkina-arvoltaan suurimmat urheilutapahtumat

Markkina-arvoltaan suurimmat urheilutapahtumat, muotiuutisia ja vastuullisia otteluita