in

Siilinjärven Pesis panostaa pelaajien someen, haussa vuoden sponsorointiteot

Kuva: Juha Leskinen / Siilinjärven Pesis


Urheilijasopimuksiin somebonukset? Siilinjärvi näyttää mallia

Sosiaalinen media tarjoaa urheilijoille hyviä tulonlähteitä, kuten tuoreista verotiedoista voimme päätellä. Yksittäiset urheilijat ovat olleet ahkeria henkilöbrändin rakentajia, mutta seuratasolla someen kannustaminen ei ole ollut systemaattista, etenkään meillä.

Mallia näyttää Siilinjärven Pesis: superpesisseura ottaa Suomessa ensimmäisenä sopimuksiinsa mukaan urheilijoiden somebonukset, kertoo Yle Urheilu. Seura kannustaa pelaajiaan olemaan aktiivisia sosiaalisessa mediassa, ja urheilijat saavat bonuksia, jos he julkaisevat vähintään kymmenen seuraan liittyvää somepäivitystä vuoden aikana. Pelaajien tulee myös suorittaa Savonia-ammattikorkeakoulun sponsoroinnin ja urheilijabrändäyksen kurssi.

Lue myös: 
3 faktaa vaikuttajamarkkinoinnista, jotka jokaisen sponsorin tulisi tietää
Urheilijasta somebrändiksi


Haussa vuoden parhaat sponsorointiteot

Ilmoittautuminen Sponsorointi & Tapahtumat Awardsiin 2021 on auennut. Kilpailun tarkoituksena on antaa tunnustusta alan menestyksekkäimmistä ja luovimmista panostuksista. Kilpailuun voi ilmoittaa mukaan oman työnsä tai vinkata järjestäjille toisten tekemästä onnistuneesta kampanjasta tai sponsorilähdöstä SPOTin sivuilla.


Mestiksestä rakennetaan vaihtoehtoista kiekkobrändiä

Jääkiekon Mestis uudistaa brändiään. Uudessa brändissä otetaan entistä paremmin huomioon vastuullisuus ja arvopohjainen markkinointi. Uudistus, jossa tähdätään rakentamaan Mestiksestä vaihtoehtoinen kiekkobrädni, tehdään yhteistyössä bränditoimisto Mätch Incin kanssa.

”Vallalla oleva kiekkokulttuuri ei vastaa kaikilta osin markkinassa olevia megatrendejä. Kun puhutaan vastuullisuudesta, jääkiekko ei sijoitu kärkisijoille lajien välisessä vertailussa”, sanoo Mestiksen operatiivinen johtaja Olli Aro tiedotteessa.


NBA etsii lisätuloja vedonlyönnistä, alkoholista ja digistä

Koripalloliiga NBA etsii uusia tulovirtoja. Medialähteiden mukaan liigassa harkitaankin nyt aiemmin tiukkojen vedonlyönti- ja alkoholiyhteistyörajoitusten höllentämistä. Arvioiden mukaan urheiluvedonlyönti-, kasino- ja alkoholisponsorit voisivat tuoda jopa 100 miljoonan euron liikevaihdon.

NBA kärsii kassavajeesta, kun noin 40 % liikevaihdosta tulee yleisötapahtumista. Seurat ovatkin kehittäneet uudenlaista digitaalista inventaaria ottelutapahtumien ympärille. “Uudet rahavirrat ovat kriittisiä.Mitä kekseliäämmin voimme tuoda uudenlaista lisäarvoa kumppaneillemme, sitä paremmin pärjäämme. Yksi [koronakriisin] hyvistä puolista on se, että … meidät on kaikki pakotettu miettimään uusiksi, miltä kaikki näyttää”, sanoo Milwaukee Bucksin presidentti Peter Feigin Sports Business Dailyn haastattelussa.


HJK tuo sekä miesten että naisten mestaruustähdet samaan logoon

Jalkapalloseura HJK vahvistaa On vain yksi Klubi -ajatteluaan ja tuo logoonsa sekä miesten että naisten mestaruustähdet. Yhteensä joukkueet ovat voittaneet 53 Suomen mestaruutta, joten logossa on yhteensä viisi tähteä. Viiden tähden logoa käytetään seuraviestinnässä, miesten paidoissa tähtiä on kolme ja naisten kaksi, yksi tähti kutakin täyttä kymmentä mestaruutta kohden.


Valioliigan pay per view -kokeilu tuotti vaatimattomia tuloksia 

Valioliigan kokeilu maksullisista pelilähetyksistä ei tuottanut huipputuloksia. Ensimmäisten kahden viikon aikana vain hieman alle 40 000 ihmistä osti 15 punnan arvoisen katseluoikeuden peliin, kertoo Daily Mail


Garam Masala -areenan nimi herättää tunteita

Ouluun nousee uusi jalkapallohalli, jonka nimi valittiin arvalla areenan sponsorikumppanien joukosta. Onnekas voittaja oli ravintola Garam Masala. Areenan uusi nimi on herättänyt sekä hilpeyttä että keskustelua areenoiden nimeämisestä.


Viikon räppibattle

Korisliigan valmentajat jakoivat ottelun ennakkotunnelmia tekstimuotoisella räppibattlella:

Erkki Alaja: Maljapuhe Olympiakomitean tulevalle puheenjohtajalle

Näin merkitset kaupalliset yhteistyöt sosiaalisessa mediassa