in

Olisitko valmis lahjoittamaan sielusi yhteistyökumppanille?

Kuvat HIFK, Liquid Death, TV4


Kampanjat paljastavat paraurheilun raaemman puolen

Tokion paralympialaiset käynnistyivät tällä viikolla. Tuoreet markkinointikampanjat tuovat esille perinteisten inspiraatiotarinoiden sijaan kaiken raa’an työn ja arjen pyörittämisen, jota urheilijan elämä vaatii.

Ison-Britannian TV4:n paralympialaistrailerissa näytetään, millaista on olla paralympialaisiin tähtäävä urheilija, iloineen, suruineen ja arkihuolineen. Humoristinen video päättyy erinomaiseen iskulauseeseen: “To be a paralympian, there’s got to be something wrong with you”.

World Wheelchair Rugbyn videolla taas todetaan: “We’re not here to inspire. We’re here to win.”

Lue myös: ”Tulevaisuudessa puhutaan paraurheilun sijaan vain urheilusta” 



F1 kasvattaa suosiotaan nuorten parissa, somekanavat hurjassa kasvussa

Formula 1:n suosio kasvaa voimakkaasti etenkin lasten ja nuorten parissa, kertoo tuore tutkimus. F1-fanien määrä kasvoi vuodessa 17 prosenttia ja sarjan sometilien seuraajamäärät 36 prosenttia.

Uutta yleisöä F1 on löytänyt etenkin lasten ja nuorten keskuudesta. Nuoremmat fanit haluavat seurata lajia etenkin YouTubesta, Instagramista ja TikTokista. 


Sport Fund paljasti ensimmäiset urheilijansa

Lupaavien urheilijoiden rahoittamiseen keskittyvä yksityinen Sport Fund Finland julkisti ensimmäiset kolme urheilijaansa: alppihiihtäjät Rosa Pohjolaisen ja Erika Pykäläisen sekä sulkapalloilija Joakim Oldorffin.

Lentisveljeksille oma nimikko-olut

Pian EM-turnausurakkansa aloittava miesten lentopallomaajoukkue on aloittanut yhteistyön Pyynikin Brewing Companyn kanssa. Ensimmäisenä lanseerataan virallinen Veljekset-olut.



Kun yhteistyökumppani haluaa myös sielusi

Haluaisitko omistaa rullalaudan, jossa on Tony Hawkin verta? Nyt se on mahdollista, sillä juomabrändi Liquid Death on julkaissut rajoitetun erän lautoja, joiden punaisessa maalissa on skeittilegendan verta. Videolla Hawk vitsailee luovuttavansa näemmä sielunsakin yrityskumpanilleen. Hawk on yksi Liquid Deathin sijoittajista ja näemmä valmis antamaan kaikkensa brändin menestyksen puolesta.


Millaista on maailman paras urheilumarkkinointi?

Kansainvälisissä Hashtag Sports Awardseissa palkitaan tuloksellisinta ja sitouttavinta urheilumarkkinointia. Syyskuussa jaettavien palkintojen shortlist on nyt julkaistu. Listalla on inspiroivia töitä niin brändikokemuksen, urheilullisen vaikuttajamarkkinoinnin kuin sisältöjen saralta. Voittajat julkistetaan syyskuussa.


Huuhkajien eurohuumaa minidokkarissa

Huuhkajien tuoreella videolla palataan kesän kisatunnelmiin ja ainutlaatuisen suureksi kasvaneeseen futishuumaan.

Lue myös: EM-kisojen mieleenpainuvimpia markkinointilähtöjä



HIFK sai oloasut kierrätyspyyhkeistä

Jääkiekkoseura Helsingin IFK:n pelaajat ovat saaneet oloasut, jotka on tehty hotellien vanhoista pyyhkeistä. Projektissa ovat olleet mukana tekstiilipalveluyritys Lindström sekä vaatevalmistaja Jouten.


Viikon video: Snoop Dogg laulaa Kobesta

Olympialaisten kommentaattorina kunnostautunut räppäri Snoop Dogg on tehnyt kappaleen koripalloilija Kobe Bryantista ja tämän merkityksestä Los Angelesille.

Mikä yhdistää markkina-arvoltaan suurimpia urheilijoita?

Case Moi: Näin teleoperaattori vie viestiä eteenpäin urheilijoiden kanssa