Kampanjat paljastavat paraurheilun raaemman puolen
Tokion paralympialaiset käynnistyivät tällä viikolla. Tuoreet markkinointikampanjat tuovat esille perinteisten inspiraatiotarinoiden sijaan kaiken raa’an työn ja arjen pyörittämisen, jota urheilijan elämä vaatii.
Ison-Britannian TV4:n paralympialaistrailerissa näytetään, millaista on olla paralympialaisiin tähtäävä urheilija, iloineen, suruineen ja arkihuolineen. Humoristinen video päättyy erinomaiseen iskulauseeseen: “To be a paralympian, there’s got to be something wrong with you”.
World Wheelchair Rugbyn videolla taas todetaan: “We’re not here to inspire. We’re here to win.”
Lue myös: ”Tulevaisuudessa puhutaan paraurheilun sijaan vain urheilusta”
F1 kasvattaa suosiotaan nuorten parissa, somekanavat hurjassa kasvussa
Formula 1:n suosio kasvaa voimakkaasti etenkin lasten ja nuorten parissa, kertoo tuore tutkimus. F1-fanien määrä kasvoi vuodessa 17 prosenttia ja sarjan sometilien seuraajamäärät 36 prosenttia.
Uutta yleisöä F1 on löytänyt etenkin lasten ja nuorten keskuudesta. Nuoremmat fanit haluavat seurata lajia etenkin YouTubesta, Instagramista ja TikTokista.
Sport Fund paljasti ensimmäiset urheilijansa
Lupaavien urheilijoiden rahoittamiseen keskittyvä yksityinen Sport Fund Finland julkisti ensimmäiset kolme urheilijaansa: alppihiihtäjät Rosa Pohjolaisen ja Erika Pykäläisen sekä sulkapalloilija Joakim Oldorffin.
Lentisveljeksille oma nimikko-olut
Pian EM-turnausurakkansa aloittava miesten lentopallomaajoukkue on aloittanut yhteistyön Pyynikin Brewing Companyn kanssa. Ensimmäisenä lanseerataan virallinen Veljekset-olut.
Kun yhteistyökumppani haluaa myös sielusi
Haluaisitko omistaa rullalaudan, jossa on Tony Hawkin verta? Nyt se on mahdollista, sillä juomabrändi Liquid Death on julkaissut rajoitetun erän lautoja, joiden punaisessa maalissa on skeittilegendan verta. Videolla Hawk vitsailee luovuttavansa näemmä sielunsakin yrityskumpanilleen. Hawk on yksi Liquid Deathin sijoittajista ja näemmä valmis antamaan kaikkensa brändin menestyksen puolesta.
Millaista on maailman paras urheilumarkkinointi?
Kansainvälisissä Hashtag Sports Awardseissa palkitaan tuloksellisinta ja sitouttavinta urheilumarkkinointia. Syyskuussa jaettavien palkintojen shortlist on nyt julkaistu. Listalla on inspiroivia töitä niin brändikokemuksen, urheilullisen vaikuttajamarkkinoinnin kuin sisältöjen saralta. Voittajat julkistetaan syyskuussa.
Huuhkajien eurohuumaa minidokkarissa
Huuhkajien tuoreella videolla palataan kesän kisatunnelmiin ja ainutlaatuisen suureksi kasvaneeseen futishuumaan.
Lue myös: EM-kisojen mieleenpainuvimpia markkinointilähtöjä
HIFK sai oloasut kierrätyspyyhkeistä
Jääkiekkoseura Helsingin IFK:n pelaajat ovat saaneet oloasut, jotka on tehty hotellien vanhoista pyyhkeistä. Projektissa ovat olleet mukana tekstiilipalveluyritys Lindström sekä vaatevalmistaja Jouten.
Viikon video: Snoop Dogg laulaa Kobesta
Olympialaisten kommentaattorina kunnostautunut räppäri Snoop Dogg on tehnyt kappaleen koripalloilija Kobe Bryantista ja tämän merkityksestä Los Angelesille.