in

Talviurheilijat kannustavat äänestämään kuntavaaleissa ilmaston puolesta, Reaktor uusii Liverpoolin fanikokemuksen

Kuva: Protect Our Winters Finland


Talviurheilijat haluavat tehdä kuntavaaleista ilmastovaalit

Protect Our Winters Finlandin talviurheilijalähettiläät kannustavat kaikkia äänestämään kesän kuntavaaleissa ilmastonmuutoksen hillitsemiseen sitoutuneita ehdokkaita. Järjestön lähettiläille tekemässä kyselyssä selvisi, että sata prosenttia lähettiläistä aikoo äänestää kesäkuun kuntavaaleissa. Talvien suojelemiseksi perustetun Protect Our Winters -liikkeen suomalaisia kasvoja ovat muun muassa lumilautailijat Enni Rukajärvi ja Antti Autti sekä maastohiihtäjä Aino-Kaisa Saarinen.

”Omien kanavieni kautta voin rohkaista ja kertoa, miksi politiikkaan vaikuttaminen esimerkiksi äänestämällä on niin tärkeää”, kertoo Autti POW Finlandin tiedotteessa.

Lue myös: Mitä vastuullisuus merkitsee urheilulle?


Suomalainen Reaktor uudistaa Liverpool FC:n fanikokemuksen

Suomalainen ohjelmistoyhtiö Reaktor käynnistää yhteistyön jalkapalloseura Liverpool FC:n kanssa. Suomalaisfirma on mukana seuran verkkosivujen uudistamisessa ja lopulta uudenlaisen fanikokemuksen luomisessa.

“Faniudessa kyse on tietyllä tavalla rakkaudesta, ja tämän Liverpool haluaa omistaa. Tahtotilana on, että jos sitä haluaa harjoittaa, menee Liverpoolin kanaville”, kertoi Reaktor Creativen vastaava luova johtaja Niclas Kristiansson HS:lle

Lue myös: Maailman innovatiivisimmat seurat panostavat dataan ja fanikokemukseen


Ruoan kotiinkuljetuspalvelut innostuivat jääkiekosta

Tällä viikolla käynnistyvät miesten jääkiekon MM-kisat ovat aktivoineet ruoan kotiinkuljetuspalvelut.

Suomalainen kuljetuspalvelu Wolt on yksi kisojen virallisista yhteistyökumppaneista. 20 maassa toimivassa sovelluksessa esitellään päivän kisaohjelma ja vinkataan kotikatsomoon sopivista aterioista, kertoo Infront Sport.

Woltin kilpailija Foodora taas on Leijonien yhteistyökumppani ja hyödyntää markkinoinnissaan maajoukkueen tuttuja kasvoja.


Lidlistä Suomen jääkiekkoliiton uusi pääyhteistyökumppani

Lidl on Jääkikkoliiton ja Suomen miesten jääkiekkojoukkueen uusi pääyhteistyökumppani. Yhteistyösopimus kattaa liiton ja Leijonien lisäsi lisäksi naisten, nuorten ja tyttöjen maajoukkueet. Sopimus on kaksivuotinen, mutta se sisältää myös kaksi optiovuotta, joten parhaimmassa tapauksessa sopimus ulottuu kevääseen 2026 asti.

”Arvomme kohtaavat Jääkiekkoliiton kanssa monelta osin, ja siksi näemme, että yhteistyö tulee olemaan hedelmällinen kaikille osapuolille. Olemme erittäin innoissamme kaikesta yhteistyöstä sekä mahdollisuudesta päästä tukemaan Leijonien matkaa kohti tulevia kisoja”, kertoo kaupallinen johtaja Mikko Forsström tiedotteessa.


Mäkkäri etsii yli 50-vuotiaita sponsoroitavia

McDonald’s juhlistaa 50-vuotista taivaltaan Saksassa valitsemalla 50 uutta sponsoroitavaa urheilijaa. Mukaan voivat hakea kaikki yli 50-vuotiaat.


Mitä paljastuu Ilveksen mysteerilaatikosta?

Jalkapallojoukkue Tampereen Ilves myy faneille mysteerilaatikoita. Jokaisen 49 euroa maksavan laatikon sisältä paljastuu yksi sattumanvaraisesti valittu pelipaita vuosien varrelta.


SPOT sai uuden hallituksen

Sponsorointi ja tapahtumat ry on saanut uuden hallituksen. Joka vuosi kolmannes järjestön hallituksesta on erovuorossa. Uudet jäsenet ovat Cirkon toiminnanjohtaja Riku Lievonen, HIFK Hockeyn myyntipäällikkö Raakel Koittola, Suomen Olympiakomitea Markkinointi Oy:n liiketoimintajohtaja Anu Helin sekä Sanoma Media Finlandin tapahtumaliiketoiminnasta vastaava Jari Rask.


Globen on nyt Avicii Arena

Tukholman ikoninen urheilu- ja konserttiareena Globen on saanut uuden nimen. Suomalaisllekin tutun areenan virallinen nimi vaihtuu Ericsson Globesta Avicii Arenaksi. Nimenvaihdoksella kunnioitetaan itsemurhan tehnyttä ruotsalaista DJ-tähteä ja nostetaan esille nuorten mielenterveyshaasteita.


Siim Liivik vie vieraat nakkikioskille

Entinen jääkiekkoilija Siim Liivik on käynnistänyt uuden, Wet Show -nimellä kulkevan YouTube- ja podcast-sarjan. Ohjelmassa Liivik, joka tunnetaan myös Märkä-Simona, vie vieraansa shown sponsorin Wilhelmin nakkikioskille.


Huuhkajat kerää fanien tuuletuksia

Palloliiton tuore Tuuleta kuin Huuhkaja -kampanja kannustaa jalkapallofaneja keksimään ja kuvaamaan omat tuuletuksensa. Parhaat klipit pääsevät Huuhkajien reagointivideolle, ja pelaajien suosikkituulettaja pääsee yhteen MM-karsintaotteluun.


NBA saapui Fortniteen

Koripalloliiga NBA on saapunut hittipeli Fortniteen. Fortnite-pelaajat voivat muun muassa asustaa avatarinsa NBA-joukkueiden peliasuilla, ja virtuaalimaailmoissa viihtyvät NBA-tähdet paljastavat myös omia pelisalaisuuksiaan.


SC Classicin areenasta Bläk Boks

Salibandyseura SC Classicin uusi kotiareena on saanut nimen Bläk Boks. Uusi areena avautuu Lempäälän Ideaparkin yhteyteen.


NHL liputtaa yhdenvertaisuuden puolesta

Pride-teema näkyy ja kuuluu myös Yhdysvaltain taalajäillä, kun NHL käynnistää yhteistyön urheilun yhdenvertaisuutta tukevien järjestöjen kanssa. 


Viikon video: Miten LeBronin kävisi, jos hän ei nousisi reippaasti aamulla?

Digi tuo sponsoroinnin lähemmäs myyntiä ja markkinointia

Luka Nurmi kiihdyttää moottoriurheilun huipulle