in

Koko Suomen paita, kiekkoilijat nuuskaa vastaan, urheilujohtamista kehitetään


Huuhkajien paitalanseeraus ihastuttaa

Huuhkajat lanseerasi uudet pelipaitansa tällä viikolla Koko Suomen paita -kampanjalla. Etenkin kampanjan video, jolla mukana on niin miehiä, naisia, junnuja kuin faneja, on herättänyt paljon ihastusta sosiaalisessa mediassa.

#DreamLikeDonny

Myös Hollannissa kampanjoitiin näyttävästi jalkapallon ympärillä. Amsterdamin Ajax on perinteikäs ja hyvänä pelaajien kehittäjänä tunnettu jalkapalloseura. Viime viikolla seuran nuori tähti Donny van de Beek kaupattiin Valioliiga-seura Manchester Unitediin. Ajax otti kaupasta ilon irti koskettavalla ja erittäin tyylikkäällä #DreamLikeDonny -teemalla. Myös Ajaxin toimitusjohtaja Edwin van der Sar lähetti terveiset Manchesteriin avoimella kirjeellään.


Jokerit-kohu osoittaa, että urheilulla on vaikutus

KHL-seura Jokerit on joutunut tällä viikolla myrskyn silmään. Moni taho arvosteli joukkueen kaavailtua ottelumatkaa vaalienjälkeisten rauhattomuuksien repimään Minskiin. Lopulta ottelu peruuntui, mutta jälkipyykkiä käydään varmasti vielä pitkään. 

Kohu osoittaa, että urheilulla on vaikutus myös oman pelikenttänsä ulkopuolella. Niin yhteistyökumppanit, fanit kuin mielipidevaikuttajat vaativat urheilulta entistä vastuullisempaa otetta. Perjantain Helsingin Sanomien printtilehdestä aihe sai kolme tärkeintä uutissivua heti pääkirjoitusten jälkeen.

Yrityksille kohu osoittaa paitsi sen, että urheilu on vaikuttava alusta, myös sen, että yhteistyökumppanit joutuvat helposti osaksi keskustelua. Siksi yhteistyökumppaneiden valinnalla on valtava merkitys. Siinä onnistutaan, kun valinta tehdään ammattimaisesti eikä kaikkia munia laiteta samaan koriin.

Lue myös: Urheilu on alusta, jolla on vaikutus

Lotan etapilla tahkotaan segmenttiennätyksiä

Noormarkun ja Söörmarkun välille avattiin pari viikkoa sitten uusi kevyen liikenteen väylä, joka nimettiin Porista ponnistaneen maantiepyöräilijä Lotta Henttalan mukaan Lotan etapiksi.

Etapista on tullut hetkessä myös suosittu kilvanajokohde, jonka segmenteillä kymmenet pyöräilijät ovat käyneet kokeilemassa ennätystehtailua.


TPS-kaksikko käy taistoon nuuskaa vastaan

Säkitön syyskuu on Lounais-Suomen syöpäyhdistyksen organisoima kampanja, jolla kannustetaan nuoria nuuskattomaan elämäntapaan. Mukana kampanjassa on myös TPS:n jääkiekkokaksikko Eemil Viro ja Juuso Pärssinen.


Myy asuntosi, tue jenkkifutista

Helsinkiläinen jenkkifutisjoukkue Roosters ja kiinteistövälitysfirma Neliöt Liikkuu ovat käynnistäneet yhteistyön. Jos asunnon myyjä niin haluaa, 20 % välityspalkkiosta menee Roostersien naisten ja junioreiden toiminnan tukemiseen.


Kesko vahvistaa erikoiskauppaa ja lisää yhteistyötä brändien kanssa

Keskon uusi erikoiskaupan johtaja on aiemmin Haltin toimitusjohtajana työskennellyt Sami Kiiski. Tavoitteena on vahvistaa etenkin ketjuun kuuluvien Intersportin, Budget Sportin ja Athlete’s Footin asemaa. 

”Meillä on vahva lajien tuntemus ja palvelu. Rakennamme tätä polkua yhdessä brändien kanssa”, Kiiski kertoo Kauppalehden haastattelussa


Luovuus kukoistaa NHL:n playoffseissa

Taalajäillä pelataan pudotuspelejä, ja sen myötä myös markkinoinnissa on laitettu uusi vaihde päälle. Tässä poimintoja oivaltavista toteutuksista viime päiviltä:


Nike lanseerasi äitiysmalliston

Nike on julkaissut ensimmäisen äitiysvaatemallistonsa. Nike (M) -nimellä kulkeva mallisto on kehitetty erityisesti raskaana olevien ja imettävien äitien tarpeisiin, kertoo Front Office Sports

Malliston voi myös nähdä yhtiön reaktiona viime vuodesta velloneeseen kohuun siitä, kuinka urheiluvaatejätti kohtelee sen raskaaksi tulevia urheilijoita.

Lue myös: Mitä sponsorointi kertoo yrityksesi arvoista?


Los Angelesin olympialaisten logoa suunnittelemassa urheilijoita ja vaikuttajia

Los Angelesissa järjestetään olympialaiset vasta vuonna 2028, mutta olympialaisten logo on jo julkistettu. Logon A-kirjaimesta on tehty valtava määrä erilaisia, alati liikkuvia versioita, joiden suunnittelijoina ovat toimineet lukuisat paikalliset urheilutähdet, kulttuurivaikuttajat ja näyttelijät, kertoo AdAge.


Eerikkilässä käynnistyy urheilujohtamisen koulutus

Miltä näyttää urheilujohtamisen tulevaisuus? Sitä ruoditaan Eerikkilän urheiluopiston uudessa urheilujohtamisen koulutuksessa. 

Hankenin ja SSE:n järjestämä Sports Mini-MBA käynnistyy joulukuussa. Ohjelmajohtaja Kimmo J. Lipposen mukaan koulutuksen tavoitteena on tuoda urheilun johtamiseen strategisempaa ja laadukkaampaa otetta.

”Koimme, että urheilun yleisjohtamiseen sekä strategiseen ja arvopohjaiseen johtamiseen ei tällä hetkellä ole tarjolla korkeatasoista koulutusta. Tässä koulutuksessa kaikkia oppeja sovelletaan urheilumaailmaan ja urheiluorganisaatioihin”, hän kertoo Eerikkilän artikkelissa.

Tour de France markkinointi

Tour de France: Varasta nämä 5 markkinointikikkaa

viville_mikko_korkka_veikkausliiga_markkinointi_efutisliiga

Veikkausliiga tekee digiloikkaa, uudelta eFutisliigalta odotetaan paljon