in

Kympillä-podcast: Urheilumarkkinoinnin digitaalinen tulevaisuus

Uuden urheilumarkkinointipodcastin neljännessä jaksossa Arto Kuuluvaisen vieraana on 10.fin kapteeni Erkko Simsiö.


Miksi urheilu on markkinoijalle niin suuri mahdollisuus? Miten urheilijoista kasataan brändin viestiä vievä vaikuttajatiimi? Miten urheilu pärjää digitaalisessa kilpailussa?

Kympillä-podcastin neljännen jakson vieraana on 10.fin ja 10 Sports Marketing Hubin kapteeni Erkko Simsiö. Hän kertoo, mistä Kymppi sai alkunsa, miten markkinoija voi valjastaa urheilun voiman ja miksi urheilun tulevaisuus on digitaalinen.

Pitkän uran mediassa ja markkinoinnissa tehnyt Simsiö kertoo, että markkinointi-investoinneilta odotetaan koko ajan enemmän vaikuttavuutta.

”Tarve perustella, mitä arvoa erilaiset asiat tuottavat, kasvaa koko ajan kaikeassa markkinoinnissa, ei vain urheilukumppanuuksissa. Onneksi urheilulla on tähän hyvät perustelut. Niitä vain ei aina ole osattu kertoa.”

Simsiön mukaan kaupalliset kumppanuudet ovat joissakin lajeissa jo osa lajikulttuuria. Entistä useammalle nuorelle urheilijalle sosiaalisesta mediasta on tullut luonteva tapa rahoittaa urheilu-uraa. Joukkuelajeissa yksilöiden kaupallista voimaa ei ole kuitenkaan täysmittaisesti valjastettu – vielä.

”Esimerkiksi joukkuelajeissa yksilöt eivät välttämättä ole lainkaan somessa, vaan on enemmän liigan ja seuran tehtävä tehdä sitä. Mutta tämäkin muuttuu.”

Kuutele Spotifyssa
Kuuntele Anchor.fm:ssä!


Aiemmat jaksot:
Kympillä #1: Brändinrakennus urheilumarkkinoinnin keinoin – vieraana Leader Foodsin Lisa Kukila
Kympillä #2: Urheilumarkkinointi monikansallisessa yrityksessä – vieraana Fortumin Jussi Mälkiä
Kympillä #3: Urheilumarkkinointi ja vastuullisuus – vieraana Jalofoodsin Jouko Riihimäki

Urheilijat rakentavat aktiivisesti brändiä somessa, haasteena sisällöntuotanto ja ajan riittäminen

Naisten urheilun noste sataa niin fanien, urheilijoiden kuin markkinoijien laariin