in

NFL panostaa somessa vaikuttajamarkkinointiin ja reaaliaikaisuuteen

Näin NFL menestyy somessa

Jenkkifutisliiga NFL:ssä panostetaan sosiaaliseen mediaan. Liigan somepresenssi rakentuu kahden periaatteen varaan: pelaajien somemarkkinointiohjelmaan sekä reaaliaikaisesti tuotettavaan sisältöön.

”Tavoitteemme on, että touchdownia seuraavan mainoskatkon jälkeen seuralla on jo meiltä sisältöä postattavaksi”, kertoo NFL:n sosiaalisen median päällikkö Russell Simon. Artikkeli ja webinaaritallenne katseltavissa Photoshelterin sivuilla.


Huntingtonin akatemia tukee lasten ja nuorten urheilua

Seitsenottelija Maria Huntington käynnistää akatemian, jonka kautta tuetaan lasten ja nuorten urheiluharrastuksia. Akatemia maksaa vähävaraisten perheiden lasten kausimaksuja, jotta harrastaminen ei jää väliin taloudellisen tilanteen vuoksi.

Hyväntekeväisyys ja tasavertaisuuden edistäminen ovat tärkeitä sekä Huntingtonille että tämän managerille Noora Toivolle, joka 10.fi:n haastattelussa vuoden 2020 alussa kertoi: ”Yksi iso ehto yhteistyöllemme oli se, että Marian on tehtävä hyväntekeväisyyttä. Maria oli itsekin miettinyt tätä, niin hän oli heti ideassa mukana. Yhteiskuntavastuu on tärkeää, mutta urheilijat käyttävät tätä korttia harmillisen harvoin.”


Synsam, Olympiakomitea ja Nooralotta Neziri edistämään lasten liikkumista

Olympiakomitean ja Synsamin tuore #samallaviivalla-kampanja tarjoaa kaikille 5-12-vuotiaille lapsille maksuttomat urheilulasit vahvuuksilla. Kampanjan kummina toimii aitajuoksija Nooralotta Neziri.

– Silmälasit rajoittavat helposti lapsen liikkumista eikä niin saa olla. Ratkaisu oli yksinkertainen. Päätimme tarjota urheilulasit vahvuuksilla kaikille 5–12-vuotiaille ilmaiseksi. Kuluneen kahden vuoden aikana olemme lahjoittaneet urheilulasit jo 25 000 lapselle Pohjoismaissa, kertoo Synsam Group Finlandin toimitusjohtaja Vesa Mars Olympiakomitean tiedotteessa.

Cristiano Ronaldo kieltäytyi miljoonadiilistä

Uutislähteiden mukaan jalkapalloilija Cristiano Ronaldo on kieltäytynyt yli 5 miljoonan euron vuosittaisesta sponsoridiilistä Saudi-Arabian turismiviranomaisen kanssa maan ihmisoikeustilanteeseen vedoten

Saudi-Arabia haluaa nostaa mainettaan turistien silmissä yhteistyöllä jalkapallotähtien kanssa. Vaikka Ronaldo kieltäytyi yhteistyöstä, maassa ei ole hylätty toivoa: The Sun -lehden mukaan seuraavaksi tähtäimeen on otettu  Lionel Messi.


Bottas ja Pelicans jäällä

Yksi jääkiekkoseura Lahden Pelicansin tuoreimmista omistajista on F1-kuski Valtteri Bottas, joka väläytti kiekkoilutaitojaan seuran tuoreella videolla.


Barbie olympialaisissa – ainakin kaupan hyllyllä

Keskustelu Tokion ensi kesän olympialaisten kohtalosta käy kuumana. Barbara Millicent Roberts eli tuttavallisemmin Barbie on jo kuitenkin täysissä kisatunnelmissa, useamman lajin edustajana. Barbiet lelukaupan hyllyllä bongasi Suomen Olympiakomitean Ville Köngäs


Vastuullisuus nousussa myös KOK:ssa

Vastuullisuus on avainasemassa tulevaisuudessa myös olympialaisten kisajärjestelyissä. Näin lupasi Kansainvälisen Olympiakomitean markkinointijohtaja Timo Lumme puheenvuorossaan SMASH Lahti 2021 -tapahtumassa. Tavoitteena on järjestää yhä taloudellisemmat, ympäristöystävällisemmät ja sosiaalisesti kestävämmät olympialaiset.

”Olympialaisten kaltaisissa urheilutapahtumissa nämä toimenpiteet saavat maailmanlaajuista näkyvyyttä ja edistävät näitä teemoja positiivisella tavalla”, Lumme kertoo Olympiakomitean seminaarikoosteessa.

Lue myös: Vastuullisuudesta on tullut liiketoiminnan edellytys myös urheilussa


NHL:n mainospaikkojen arvo laskettu

Jääkiekon NHL:n mainospaikkojen arvoista on julkaistu laskelmat. SportsPro Median mukaan arvokkaimpia uusia mainospaikkoja ovat virtuaaliset jäämainokset sekä laitamainokset. Kohua herättäneet kypärämainospaikat eivät analyysin mukaan tuota yhtä mittavaa medianäkyvyyttä.


Viikon video

Viikon videona 10.fi:n raati palkitsee Sallan ilmastonmuutokseen herättelevän, kesäkisoja havittelevan filmin.

Viikon videon tittelistä käytiin tällä viikolla tiukka vääntö. Toinen hyvä ehdokas oli Suomen yhdistetyn maajoukkueen ja Steve ’n’ Seagulls -yhtyeen musiikkivideo. Kantriversioita rock-klassikoista tekevän bändin My Sharona -tulkinnan videolla nähdään hieman erikoisempi hiihtokilpailu maajoukkueen ja muusikoiden välillä.

Ihmeitä jäällä, urheilussa panostetaan nyt dataan ja audioon

Erkki Alaja: Jokainen lapsi ansaitsee urheilua ja liikuntaa