in

NHL palasi näyttävästi, PostNordista Susiladiesin pääkumppani


NHL palasi näyttävästi

Uusi NHL-kausi pyörähti käyntiin keskiviikon vastaisena yönä. Näyttävimmän aloitusshown tarjosi Vegas Golden Knights, jonka Seattle Krakenia vastaan käydyn kotiottelun eeppisessä aloitusshow’ssa kultainen ritari kävi taisteluun digitaalista merihirviötä vastaan.

Vakuutusyhtiö MassMutualin humoristisessa TV-mainoksessa esiintyvät Aleksandr Ovetškin ja Niklas Bäckström, jotka jakavat yhteisen vakuutuksen.

Uuden kauden kynnyksellä on keskusteltu myös siitä, saako pukukoodista luistaa. Pelaajien työehtosopimuksessa sanotaan, että pelimatkoilla on pidettävä pikkutakkia, suoria housuja ja kravattia ja että tästä säännöstä saa poiketa vain joukkueen johdon luvalla. IS kertoo, että Arizona Coyotes on ensimmäinen joukkue, joka antaa pelaajilleen luvan poiketa vanhasta säännöstä. Puvussa pitäytyvä Columbus Blue Jacketsin Patrik Laine on ihastuttanut tyylillään.


PostNord jatkaa koriksen kumppanina, ottaa mukaan myös Susiladiesin 

Logistiikkayhtiö PostNord on ollut miesten koripallomaajoukkueen Susijengin pääyhteistyökumppani vuodesta 2016. Sopimuksen uusimisen myötä yrityksestä tulee myös naisten maajoukkueen Susiladiesin pääyhteistyökumppani.

”Yhteistyö on hieno mahdollisuus näyttää esimerkkiä muille sponsorointia miettiville ja herättää keskustelua meille tärkeistä asioista, kuten yhdenvertaisuudesta”, kertoo PostNordin Kati Packalén tiedotteessa.

Yhteistyö lanseerattiin kansainvälisenä tyttöjen päivänä.

Lue myös: PostNord on noussut Susijengin kanssa koko kansan tietoisuuteen


Pesisfanit löysivät livelähetykset

Juha Puhtimäen ja Olli Erosen pesäpalloaiheiset livelähetykset löysivät yleisönsä päättyneen kauden aikana. Puhtimäki kertoo Instagramissa, että kauden viimeistä liveä seurasi yhtä aikaa hieman alle 3 000 katselijaa ja jälkilähetystä oli katsellut huimat 16 000 ihmistä. 

Lue myös: Urheilun tärkeimmät videotrendit 2021


#pukukoppipuhe haastaa pohtimaan yhdenvertaisuutta

Olympiakomitean uusi #pukukoppipuhe-kampanja kannustaa kaikkia miettimään, miten omat sanat rakentavat yhdenvertaisempaa urheiluyhteisöä. 

”Pukukoppipuhe-kampanjan avulla haluamme kannustaa urheiluyhteisöä pohtimaan omaa käyttäytymistä ja puhetyyliä. Toivomme laajasti yhteisöä mukaan keskusteluun siitä, miten pukukopissa ja muissa urheilun ympäristöissä rakennetaan luottamuksen ilmapiiriä”, taustoittaa Olympiakomitean vastuullisuuspäällikkö Elina Laine.

Lue myös: 5 vinkkiä yhdenvertaisempaan viestintään


Litmanen sai oman nimikkoareenan

Eerikkilän jalkapallostadion tunnetaan jatkossa Jari Litmanen Areenana. Uusi nimi sekä areenan käytävälle tehty kunniakäytävä ovat kunnianosoitus jalkapallolegendalle ja koko suomalaiselle jalkapallokulttuurille.


IS: Liiga menettää yleisöä lippujen hintojen takia

Jääkiekon Liigassa on pohdittu kuumeisesti, miten saada yleisö takaisin jäähalleihin. IS teki verkkokyselyn yli 12 000 suomalaiselle jääkiekkofanille, ja tuloksista selvisi, että etenkin lippujen hinnat ovat syy olla käymättä peleissä. 60 prosenttia niistä vastaajista, jotka eivät käy enää lainkaan peleissä, kertoo seuraavansa pelejä mieluummin televisiosta.


Viikon twiitti

Mercedeksen F1-tallin sometekeminen on ollut vahvaa viime viikkoina. Tuoreessa meemissä yhdistyvät Valtteri Bottas ja Netflixin supersuosittu The Squid Game -sarja.



Haluatko urheilumarkkinoinnin tuoreimmat ilmiöt suoraan sähköpostiisi kerran viikossa? Tilaa Kympin uutiskirje!

NHL-kausi alkaa – näitä asioita markkinoijan kannattaa seurata

Laskulla, verokortilla vai urheilijan rahastoon? Näin hoidat sponsoroinnin ja someyhteistöiden rahaliikenteen