in

Agendalla yhdenvertaisuus, ihmisoikeudet ja nuorten fanien aktivointi

Kuvat: TikTok, Decathlon, YouTube


Decathlon juhlistaa yhdenvertaisuutta Ability Signs -merkeillä

Urheiluvarustemyymäläketju Decathlonin Kanadan-haara tempaisi yhdenvertaisuuden puolesta uudistamalla vanhan pyörätuolisymbolin aktiivisen toimijuuden kuvilla. Ability Signs -merkit on tuotu kaikkien käyttöön Creative Commons -lisenssillä.


TPS ja Jalotofu tekivät ruokapodcastin

Turun Palloseuran ja Jalotofun FOOD|BALL -podcastissa kuullaan ruokaan ja urheiluun liittyviä tarinoita. Ensimmäisessä jaksossa vieraana on maalivahti Lukas Hradecký.


Team Human Rights nostaa esiin urheilun ihmisoikeuksia

Ihmisoikeusliitto on julkistanut Team Human Rights -urheilijatiimin, johon kuuluu joukko ihmisoikeuksista kiinnostuneita suomalaisurheilijoita. Tiimin tavoitteena on edistää ihmisoikeuksia urheiluyhteisössä ja vahvistaa urheilijoiden ymmärrystä urheilun ihmisoikeusongelmista. 

Teams Human Rightsiin kuuluvat jalkapalloilija Riku Riski, futsalpelaaja Panu Autio, jalkapalloilija Linda Ruutu, koripalloilija Shawn Huff, kelkkahiihtäjä Sini Pyy, jalkapalloerotuomari Mohammad Al-Emara, uimari Meri-Maari Mäkinen, jääkiekkoilija Janne Puhakka ja jalkapalloilija Linda Sällström. Ihmisoikeusliitto käynnistää marraskuussa myös urheilun ihmisoikeuskampanjan.

Lue myös: Urheilija-aktivismi nousussa


Tampereen areenaan monien mahdollisuuksien digikaukalo

Loppuvuodesta aukeavaan Tampereen Kannen areenaan tulee uuden sukupolven jääkiekkokaukalo, jonka koko pelipinnassa on digitaaliset LED-näytöt.

“Staattisiin printtimainoksiin verrattuna liikkuva kuva ja muuttuva sisältö mahdollistavat mitä moninaisempia sisältöjä niin mainostamisen kuin itse pelitapahtuman kannalta. Lisäksi kaukalon näytöt tukevat muita monitoimiareenan tapahtumia mahdollistaen näkyvää ja kohdennettua sisältöä tapahtumakohtaisesti juuri sille yleisölle ja juuri siihen hetkeen kuin on tarkoitus”, kertoo kaukalon toimittavan Vepe Oy:n toimitusjohtaja Antti Terkomaa tiedotteessa.

Lue myös: Näin urheilustadionit panostavat yleisön aktivointiin


Miten innostaa nuorisoa kotimaisen lätkän pariin?

Miten tehdä jääkiekosta kiinnostavaa nuoremman polven silmissä? Tätä on pohdittu paljon yleisökadosta kärsivässä SM-Liigassa. Myös Ilta-Sanomien Juha Hiitelä painottaa kolumnissaan, että uudistuksia on tehtävä, jos yleisöä ei haluta menettää kansainvälisille jääkiekkoliigoille.

Hyvä esimerkki reaktioita herättävästä, sosiaaliseen mediaan painottuvasta sisällöstä on HIFK:n tuore maskottivalmentajasarja, jonka taustoihin pureudutaan MarkkinointiUutisten artikkelissa.


UFC innostui NFT:stä

Kryptovaluutat valtaavat vauhdilla tilaa urheilumaailmassa. Crypto.com on ollut jo jonkin aikaa vapaaotteluliiga UFC:n kryptovaluuttakumppani, ja nyt yhteistyötä on laajennettu NFT-tokeneihin, jotka ovat eräänlaisia digitaalisia keräilykortteja. Ottelijat saavat osansa tuotoista.

Lue myös: Urheilu innostui NFT:n mahdollisuuksista


Viikon video: Zlatan ja Khaby Squid Game -tunnelmissa

Maailmanlaajuisesti rakastettu TikTokkaaja Khaby Lamen tuoreella videolla seikkaillaan Squid Game -hittisarjan tunnelmissa. Vartijaa esittää jalkapalloilija Zlatan Ibrahimovic, joka pääsee tekemään videolla Lamen tavaramerkiksi muodostuneen käsieleen.

@khaby.lame

Usually I always win but this time……I v waited a year for a worthy opponent?You r King #zlatanibrahimovic @Netflix #squidgame #leanfromkhaby

♬ suono originale – Khabane lame



Haluatko saada viikon poiminnat suoraan sähköpostiisi? Tilaa Kympin uutiskirje!

Talviolympialaisten markkinointiralli käynnistyi, Lego panostaa naisten jalkapalloon

Hashtag Sports Awards 2021: Millaista on maailman paras urheilumarkkinointi juuri nyt?