in

Kympillä-podcast: Henkilöbrändit urheilussa

Urheilumarkkinointipodcastin viidennessä jaksossa Arto Kuuluvaisen vieraana on Perustavan Valtteri Karjula.

Miksi henkilöbrändi on niin tärkeä sekä urheilussa että työelämässä? Mitä voimme oppia suurseurojen sometekemisestä? Miten yrityksen tai urheilijan oma tyyli ja tapa tehdä asioita löytyy?

Kympillä-podcastin viidennen jakson vieraana on Perustavan Valtteri Karjula. Hän kertoo, kuinka henkilöbrändin rakentaminen on menestystekijä urheilussa niin joukkue- kuin yksilölajeissa.

Karjulan omat juuret ovat skeittauksessa ja pesäpallossa. Hän on vakuuttunut siitä, että Cristiano Ronaldon kaltaisten somen supertähtien vertaamiseen sijaan pitäisi löytää juuri itselle sopiva tapa tehdä sisältöjä. Rouheus ja aitous ovat suuria tuotantoarvoja tärkeämpiä.

”Marginaalilajeilla ja pienillä, erilaisilla lajeilla, on huippumahdollisuus tehdä henkilöbrändäystä. Ja sama koskee toki työelämää.”

Rakennusten perustuksia suunnitteleva ja toteuttava Perustava hyödyntää urheilijoita ja urheilukumppanuuksia monipuolisesti. Karjula kertoo jaksossa myös siitä, miten aktiivinen paikallinen toiminta saadaan nivottua osaksi isompaa kokonaisuutta.

”Jos paikalliselta tasolta tulee palautetta että eivät tiedä yhtään mikä juttu tai eivät ole yhtään innoissaan tai minä en löydä mitään kosketuspintaa, yhteistyöllä on aika huonot jatkoedellytykset päästä myllystä läpi. Mutta jos on innostusta tai löytyy jotain konkreettista, on helpompi ruveta sitä neuvottelemaan.”


Kuuntele podcast Spotifyssa ja Achor.fm:ssä!



Aiemmat jaksot:
#1: Brändinrakennus urheilumarkkinoinnin keinoin – vieraana Leader Foodsin Lisa Kukilla
#2: Urheilumarkkinointi monikansallisessa yrityksessä – vieraana Fortumin Jussi Mälkiä
#3: Urheilumarkkinointi ja vastuullisuus – vieraana Jalofoodsin Jouko Riihimäki
#4: Urheilun digitaalinen tulevaisuus – vieraana 10.fin Erkko Simsiö

3+1 hyvää syytä tehdä urheilullista vaikuttajamarkkinointia

Kolme tapaa tehdä tuloksellista urheilumarkkinointia