in

Kympillä-podcast: Urheilu, markkinointi ja arvot

Urheilumarkkinointipodcastin seitsemännen jakson vieraana on urheiluvaikuttaja ja yritysvastuuverkosto FIBS:n toimitusjohtaja Kimmo J. Lipponen.


Miten urheilusta voidaan tehdä vastuullisempaa ja yhdenvertaisempaa? Miten arvot näkyvät myös urheilumarkkinoinnissa?

Kympillä-urheilumarkkinointipodcastin seitsemännessä jaksossa Arto Kuuluvaisen vieraana on pitkän linjan urheilu-, markkinointi- ja yritysvastuuammattilainen Kimmo J. Lipponen. Hän kertoo, miten urheiluyhteisö voi toimia entistä vastuullisemmin ja yhdenvertaisemmin ja kuinka idealismi ja kapitalismi voivat elää rinnakkain.

Pitkän ja monipuolisen uran Suomessa ja maailmalla tehnyt Lipponen on työskennellyt muun muassa Veikkauksella, Nokiassa ja Palloliitossa. Urheilun lisäksi hänen toinen lempilapsensa on yritysvastuu, ja hän työskenteleekin nykyään Pohjoismaiden suurimman yritysvastuuverkoston FIBS ry:n puheenjohtajana. Lisäksi hän on HJK:n hallituksen puheenjohtaja sekä Palloliiton hallituksen jäsen.

Lipposen mukaan urheilun pitää tuoda entistä vahvemmin esille paitsi urheilun valtavia positiivisia vaikutuksia myös erilaisia ilmastoon, luontokatoon ja yhdenvertaisuuteen liittyviä teemoja. Etenkin urheilijoilla on kasvava rooli arvolähettiläinä.

”Meillä on nyt käytössä sosiaalinen media, joka antaa suorat kanavat siihen, että ääntä voidaan käyttää.”

Arvojen pitää näkyä Lipposen mukaan myös urheilun markkinointiyhteistyössä. Oli kyse niin joukkue- kuin yksilölajeista, yhteenkuuluvuuden ja yhteisön vahvistaminen on aina läsnä urheilussa.

”Hyvä urheilumarkkinointi edistää aina myös yhteisön rakentamista.”

Kuuntele Kympillä-podcastia Spotifyssa ja Anchor.fm:ssä!





Aiemmat Kympillä-jaksot:
#1: Brändinrakennus urheilumarkkinoinnin keinoin – vieraana Leader Foodsin Lisa Kukilla
#2: Urheilumarkkinointi monikansallisessa yrityksessä – vieraana Fortumin Jussi Mälkiä
#3: Urheilumarkkinointi ja vastuullisuus – vieraana Jalofoodsin Jouko Riihimäki
#4: Urheilun digitaalinen tulevaisuus – vieraana 10.fin Erkko Simsiö
#5: Henkilöbrändit urheilussa – vieraana Perustavan Valtteri Karjula
#6: Urheiluilmiön kaupallistaminen – vieraana Palloliiton Mikko Laitinen

Video: Konkretiaa urheilumarkkinointiin!

Urheilijat ovat huolissaan ilmastonmuutoksesta ja toivovat nyt ilmastoystävällisiä kumppaneita