in

Kympillä-podcast: Tarinat urheilumarkkinoinnissa

Urheilumarkkinointipodcastin yhdeksännessä jaksossa vieraana Tennisliiton viestintä- ja markkinointipäällikkö Jarno Tiusanen.


Miten tarinat tuodaan osaksi urheilumarkkinointia? Miksi tehokas viestintä ja markkinointi ovat seurojen ja lajiliittojen onnistumisen edellytys? Miten tenniksen ympärille on luotu aivan uudenlaista hypeä viestinnän avulla?

Kympillä-urheilumarkkinointipodcastin yhdeksännessä jaksossa Arto Kuuluvaisen vieraana on urheilumarkkinoinnin ja myynnin konkari, Tennisliiton viestintä- ja markkinointipäällikkö Jarno Tiusanen.

Jarnon mukaan tehokas viestintä ja markkinointi ovat urheilulajien ja -seurojen onnistumisen edellytys.

”Urheiluseurat tekevät paljon makeita juttuja, mutta niistä ei aina osata kertoa. Suomalaisessa urheilukentässä on paljon hyviä asioita, mutta haaste on, onko viestintä tarpeeksi suunnitelmallista ja johdettua, ettei kaikki jää yksittäisiksi asioiksi. Meillä on tässä tuhannen taalan paikka.”

Tärkeässä roolissa urheilun ja urheilumarkkinoinnin tehossa ovat tarinat. Ne ovat erityisen tärkeitä työkaluja silloin, kun menestystä ei ole.

”Tappioistakin pitää kertoa. Tunne on urheilun suola, ja sitä kautta olen itse oppinut tarinallistamaan. Se on äärimmäisen tärkeää, koska ikinä ei tiedä, milloin tulee loukkaantuminen tai menestysputki katkeaa. Siihen pitää olla tarinaa ja runkoa.”

Kuuntele jakso Spotifyssa!


Aiemmat Kympillä-jaksot:

#1: Brändinrakennus urheilumarkkinoinnin keinoin – vieraana Leader Foodsin Lisa Kukilla
#2: Urheilumarkkinointi monikansallisessa yrityksessä – vieraana Fortumin Jussi Mälkiä
#3: Urheilumarkkinointi ja vastuullisuus – vieraana Jalofoodsin Jouko Riihimäki
#4: Urheilun digitaalinen tulevaisuus – vieraana 10.fin Erkko Simsiö
#5: Henkilöbrändit urheilussa – vieraana Perustavan Valtteri Karjula
#6: Urheiluilmiön kaupallistaminen – vieraana Palloliiton Mikko Laitinen
#7: Urheilu, markkinointi ja arvot – vieraana FIBS ry:n Kimmo J. Lipponen
#8: Urheilun myyminen – vieraana Liigan Vili Nurmi

Urheilumarkkinoinnin UKK: Miten urheilija eroaa muista somevaikuttajista?

ER, RR, ja quality audience – tunnetko vaikuttajamarkkinoinnin mittarit?