in

Case Beely: Vähän erilainen autokauppa

Rohkeat urheilijavaikuttajat ja humoristiset reels-sisällöt sopivat autoalan massasta erottuvan toimijan brändiin. Näin Beelylle koottiin heittäytymiskykyinen ja tärkeitä kohdeyleisöjä tavoittava urheilijatiimi.

Kuka?

Kuluttajille suunnattuja autoilun leasing-ratkaisuja tarjoava Beely erottuu muista autoalan toimijoista mielipiteitä herättävällä markkinoinnillaan. Vuonna 2018 perustettu brändi on tullut tunnetuksi etenkin erottuvalla mediamainonnalla.

Mitä?

Beely halusi uudenlaista kulmaa sosiaaliseen mediaan ja vaikuttajamarkkinointiin sekä tavoittaa avainkohderyhmiään omalla tyylillään.

Lähdimme yhdessä Beelyn kanssa pohtimaan, kuinka erottua vaikuttajamarkkinoinnin perinteisestä pönötyskuvastosta ja millaiset urheilijapersoonat olisivat sopiva match Beelyn kaltaiselle rohkealle brändille.

Heti alusta oli selvää, että tiimiin valittavilta urheilijoilta vaadittaisiin heittäytymiskykyä, luovuutta ja huumorintajua sopivan kohdeyleisön lisäksi. Beelylle oli tärkeää, että sisällöt herättäisivät positiivista huomiota mutta eivät olisi myöskään liian varovaisia.

Miten?

Beelyn tiimiin valittiin kuusi persoonallista urheilijavaikuttajaa, jotka tavoittavat brändille tärkeitä kohderyhmiä: maastohiihtäjät Lauri Lepistö ja Rebecca Ehrnrooth, uimari Veera Kivirinta, pikajuoksija Viljami Kaasalainen, aitajuoksija Elmo Lakka sekä freestyle-meloja Visa Rahkola.

Urheilijat briiffattiin luomaan humoristista ja heidän omaan tyyliinsä sopivaa videosisältöä auton omistamisen hankaluuksista. Jokainen urheilija julkaisee kolmiosaisen Instagram Reels -videosarjan, jossa pohtivat kukin omalla tavallaan sitä, onko auto pakko omistaa.

Jo videosarjan ensimmäiset julkaisut saivat erinomaisen vastaanoton. Videoiden katselukerrat ja sitoutuminen ylittivät tavoitteet, ja videot kirvoittivat naurua niin asiakkaan kuin yleisön puolella. Seurantalinkkien avulla nähtiin, että sisällöt myös vetivät hyvin yleisöä Beelyn sivuille lukemaan lisää leasingautoilun iloista.

Haluatko jutella brändisi tavoitteisiin sopivan urheilijatiimin rakentamisesta? Ole yhteydessä!

Riku Saari

Partnership manager

Sovi tapaaminen Riku kanssa tästä!

F1 hyödyntää dataa fanien aktivoinnissa, kryptosponsorit tähyilevät Suomen pääsarjoihin

Suomi mainittu! Urheilu yleisin suomalainen aihe maailman mediassa