in

Case Beely: Vähän erilainen autokauppa

Rohkeat urheilijavaikuttajat ja humoristiset reels-sisällöt sopivat autoalan massasta erottuvan toimijan brändiin. Näin Beelylle koottiin heittäytymiskykyinen ja tärkeitä kohdeyleisöjä tavoittava urheilijatiimi  – loistavin tuloksin.

Kuka?

Kuluttajille suunnattuja autoilun leasing-ratkaisuja tarjoava Beely erottuu muista autoalan toimijoista mielipiteitä herättävällä markkinoinnillaan. Vuonna 2018 perustettu brändi on tullut tunnetuksi etenkin erottuvalla mediamainonnalla.

Mitä?

Beely halusi uudenlaista kulmaa sosiaaliseen mediaan ja vaikuttajamarkkinointiin sekä tavoittaa avainkohderyhmiään omalla tyylillään. Brändin tavoitteena on olla kärjessä kuluttajan mielessä, kun päätöstä auton hankkimisesta tehdään.

Lähdimme yhdessä Beelyn kanssa pohtimaan, kuinka erottua vaikuttajamarkkinoinnin perinteisestä pönötyskuvastosta ja millaiset urheilijapersoonat olisivat sopiva match Beelyn kaltaiselle rohkealle brändille.

Heti alusta oli selvää, että tiimiin valittavilta urheilijoilta vaadittaisiin heittäytymiskykyä, luovuutta ja huumorintajua sopivan kohdeyleisön lisäksi. Beelylle oli tärkeää, että sisällöt herättäisivät positiivista huomiota mutta eivät olisi myöskään liian varovaisia.

Miten?

Beelyn tiimiin valittiin kuusi persoonallista urheilijavaikuttajaa, jotka tavoittavat brändille tärkeitä kohderyhmiä: maastohiihtäjät Lauri Lepistö ja Rebecca Ehrnrooth, uimari Veera Kivirinta, pikajuoksija Viljami Kaasalainen, aitajuoksija Elmo Lakka sekä freestyle-meloja Visa Rahkola.

Urheilijat briiffattiin luomaan humoristista ja omaan tyyliinsä sopivaa videosisältöä auton omistamisen hankaluuksista. Jokainen urheilija briiffattiin luomaan kolmiosainen Instagram Reels -videosarja, jonka jokaisessa osassa pohitaan auton omistamisen eri näkökulmia. Toimivimpia videoita myös buustattiin maksetulla mainonnalla urheilijoiden kanavista.

Briiffissä korostettiin oman luovuuden ja huumorin käyttämistä. Brändi antoi raamit julkaisuille, mutta jokainen urheilija pääsi toteuttamaan sisällöt omaan kanavaansa sopivimmalla tyylillä. 

Tulokset?

Julkaisut saivat erinomaisen vastaanoton. Videoiden katselukerrat ja sitoutuminen ylittivät tavoitteet, ja videot kirvoittivat naurua niin asiakkaan kuin yleisön puolella. Seurantalinkkien avulla nähtiin, että sisällöt myös vetivät hyvin yleisöä Beelyn sivuille lukemaan lisää leasingautoilun iloista.

Julkaisut tavoittivat yli 160 000 tiliä. Kampanjan engagement rate oli 7,11 %, ja lähes 1 500 ihmistä klikkasi vaikuttajien profiileista löytyneitä linkkejä Beelyn sivuille.

Beelyn CMO Jonna Hiltunen kertoo olevansa hyvin tyytyväinen tuloksiin. ”Olen iloisesti yllättynyt ja todella tyytyväinen tuotettuihin sisältöihin. Mielestäni urheilijat pesevät tässä perinteiset vaikuttajat. Ehkä siksi, että urheilijat ovat sisällöntuottajina aidosti innovatiivisia, sopivan rentoja, viihdyttäviä eivätkä millään tavalla leipiintyneitä.”

 

Haluatko jutella brändisi tavoitteisiin sopivan urheilijatiimin rakentamisesta? Ole yhteydessä!

Riku Saari

Partnership manager

Sovi tapaaminen Riku kanssa tästä!

F1 hyödyntää dataa fanien aktivoinnissa, kryptosponsorit tähyilevät Suomen pääsarjoihin

Suomi mainittu! Urheilu yleisin suomalainen aihe maailman mediassa